דואר אלקטרוני - מה עלול להשתבש (וישתבש פעם)?

אולי יעניין אותך גם

מדי יום שולח ומקבל המשתמש העסקי הממוצע בארה"ב 171 הודעות בדואר האלקטרוני, ועד שנת 2010 צפוי המספר לגדול פי שניים - על פי נתונים של חברת המחקר Radicati Group. ככל שגובר השימוש בדואר האלקטרוני, כן גוברים הניסיונות לנצל את המדיום לרעה, וכן פוחתת היעילות של הטיפול בו. כשהדואר האלקטרוני יוצא מכלל שליטה, אין מדובר אך ורק בגידול בהוצאות ובבזבוז זמן: מדובר גם בבעיה משפטית ובאי עמידה בדרישות של הרשויות.

בחברה עם 5,000 משתמשי דואר, עלולים להתרחש מדי יום 900 מקרים של חשיפת מידע ו- 150 מקרים של משלוח הודעות בלתי הולמות - על פי חברת MessageGate שעוסקת בניהול של דואר אלקטרוני. בחברה שמעסיקה 5,000 משתמשים מאוחסנות מדי שנה הודעות שאינן קשורות לעבודה בנפח של 3.4 טרה-בתים. כ-6% מהמשיבים לסקר שערכה Radicati Group הודו ששלחו בדואר האלקטרוני מידע שלא אמור היה להישלח, ו-42% דיווחו כי קיבלו הודעה פוגעת מעמיתיהם בחברה. רק במחצית מבין החברות שהשתתפו בסקר פורסמה מדיניות ביחס לשימוש בדואר האלקטרוני.

הודעות שנשלחות בטעות בדואר אלקטרוני עלולות לעלות בפיטורין, מבוכה ובמקרים קיצוניים אף בכתבי אישום פליליים. בחודש נובמבר האחרון בוטל מעמדו של דויטשה בנק כחתם בהנפקה של חברת Hertz Global Holdings לאחר שעובד של הבנק שלח בדואר האלקטרוני הודעה עם מידע פנים ל-175 בעלי חשבונות. מקור: דיילי מיילי.