אזהרה: אין ארוחות חינם - תרמית הלוטו

אולי יעניין אותך גם

בתוך שבוע פנו אלי שניים ובפיהם סיפור דומה: הם קיבלו הודעה בדואר אלקטרוני שזכו בלוטו. אחד קיבל הודעה מהלוטו ההולנדי כביכול, והשני מהגרלה בריטית כלשהי שנעשתה, כביכול שוב, בשיתוף מייקרוסופט. ההודעה הבריטית הסבירה שההגרלה התבצעה בין כתובות דואר אלקטרוני, שמחה וששון ומאד מניח את הדעת עלאק (כי אחרת איך הגיעו אליך אם לא רכשת טופס, אה?!).

הזוכה הישראלי בהגרלה הבריטית היה נבון דיו להתקשר אלי מיד כשקיבל את ההודעה המשמחת. אני מקווה שהוא היה גם נבון דיו לזרוק אותה לפח בעקבות שיחתנו. הזוכה בהגרלה ההולנדית כבר נפרד מסכום כסף מסוים שהתבקש להעביר לחברה... מה הסכום, לא אמר לי. אלא שכעת ביקשו ממנו להעביר 50,000 אירו כדי לקבל שני אישורים שרק אחריהם יוכל לקבל את כספי הזכיה: אישור על הלבנת הון ואישור נגד טרור (ככה במקור: money laundering certificate & anti-terror certificate). כעת התעורר חשדו. מאוחר אמנם (כי הפסיד כסף) אבל לא מאוחר מידי (כי עלול היה להפסיד יותר). המלצתי לו לפנות ליחידת חקירות ההונאה הקרובה למקום מגוריו.

אח, נוסטלגיה: הסיפורים האלה הזכירו לי את האישה שהתקשרה אלי לפני חמש שנים נרגשת מאד עם סיפור כל-כך דומה... לא יאומן ממש שיש עוד מי שהבטחות לכסף קל באינטרנט מפתות אותם.

אם צריך עוד להוסיף מילה, הנה היא: אל תאמינו להודעות זכיה שמגיעות אליכם כרעם ביום בהיר בדואר אלקטרוני. מהר מאד תמצאו שאתם נפרדים מכסף טוב ומרגישים אדיוטים גמורים.

חיים רביה