ישראל: התמ"ת יחקור אם פרסומי יחצ"נים בטוקבקים = עבירה

משרד המסחר והתעשיה יחקור האם פרסום טוקבקים על-ידי יחצ"נים ואנשי פרסומת המסתווים מאחורי שמות כוזבים ואינם מזדהים כשלוחי גופים מסחריים הם עבירה על חוק הגנת הצרכן. ביום שישי האחרון פרסם מעריב כתבה ולפיה חלק ניכר מהתגובות על כתבות ברשת ומהתכתובות בפורומים אינו מגיע מגולשים תמימים, אלא מגופים מסחריים ששותלים המלצות ומידע צרכני מטעמם. הממונה על הגנת הצרכן, עו"ד יצחק קמחי, הודיע כי החקירה תעשה בהתחשב בהוראת החוק הקובעת, כי "פרסומת העלולה להביא אדם סביר להניח כי האמור בה אינו פרסומת - היא פרסומת מטעה". מקור: NRG.