קנדה: אחריות בעל אתר ללשון הרע בצ'ט

אולי יעניין אותך גם

בית משפט קנדי קבע כי בעל אתר, בו פועל שירות צ'טים, עשוי להיות אחראי ללשון הרע שפורסם במסגרת השירות. הבסיס לתביעה היו הודעות, שהוציאו את דיבתה של התובעת. כאשר נודע לנתבעת, בעלת האתר, דבר הפרסומים המשמיצים, הורתה לספק השירות שהפעיל עבורה את השירות למחוק אותם מייד. הספק לא עשה זאת. לאחר שנודע לה הדבר, הורתה הנתבעת לספק לסגור את שירות הצ'ט. הספק לא ציית גם הפעם. רק כשנתיים לאחר הפרסום הראשוני, כשנודע לנתבעת שהספק לא עשה כדבריה, גרמה בעצמה לסגירת השירות. בית המשפט קבע כי בעל האתר עשוי לחוב באחריות, אם לאחר שנודע לו על הפרסום המשמיץ, לא נקט באמצעים סבירים כדי למנוע אותו. במקרה זה, קבע בית המשפט, נעשו מאמצים סבירים וממילא תביעת התובעת התיישנה. לכן, במקרה זה, בעל האתר פטור מאחריות. מקור: CLE.bc.ca