ת"ק 4461-06-23 שחר נ' איסתא ישראל בע"מ

אולי יעניין אותך גם

"אשרי אדם מפחד תמיד" ברשת, שמא ייפול ברעת המתחזים ובכל פגע רע ופגע-סוס המתרגשים לבוא לעולם האינטרנט (פסק-דין, תביעות קטנות בת-ים, יאיר חסדיאל):

העובדות: במהלך 5 חודשים שלחה הנתבעת לתובע 27 מסרונים פרסומיים, לאחר שמסר לה את פרטיו, בהתבסס על סעיף 30א(ג) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב - 1982. התובע ניסה להסיר עצמו מרשימת התפוצה בערוצים שונים: באמצעות משלוח הודעת "הסר" חוזרת; בפניה למנוי הפייסבוק של הנתבעת ולכתובת דוא"ל שלה; ולבסוף, במכתב התראה של בא-כוחו. 

נפסק: האפשרות להשיב בהודעת "הסר" למקור ממנו נשלחה ההודעה קולעת להוראת סעיף 30א(ד1) לחוק. בכתב הגנתה התנכרה הנתבעת ל"מדיניות הפרטיות" שלה, לחוק ולפסיקה, ועמדה על כך שהחוק אינו מחייב אותה לאפשר ללקוחותיה לבטל את הסכמתם לקבלת דברי פרסומת באמצעות הודעה חוזרת, כקבוע במדיניות הפרטיות שלה, וגרסה כי היא עומדת בחובתה משהיא כוללת במסרונים קישור שהנמען יכול ללחוץ עליו ובכך להסיר עצמו. אף אם אין כאן השתק שיפוטי דיוני, יש כאן השתק פרסומי ראייתי, שהרי לא ניתן לקבל את טענות הנתבעת בכתב הגנתה שעה שהן סותרות את פרסומיה שלה. הנתבעת פועלת ביודעין לטובת האינטרסים הכלכליים שלה, תוך התעלמות מהצהרותיה כלפי לקוחותיה ומהוראות הדין. לנתבע נשלחו 7 הודעות גם לאחר שב"כ שלח מכתב התראה. שתי הודעות אף התקבלו לאחר שנתקבלה תשובת ב"כ הנתבעת כי התובע הוסר. אין ממש בטענת הנתבעת כי התובע לא לחץ על הקישור במסרונים. "אשרי אדם מפחד תמיד" ברשת, שמא ייפול ברעת המתחזים ובכל פגע רע ופגע-סוס המתרגשים לבוא לעולם האינטרנט. הנתבעת תפצה את התובע ב-21,250 ש"ח, בתוספת הוצאות משפט של 2,000 ש"ח.