ת"ק 676-01-22 ברק נ' משרד הבריאות

אולי יעניין אותך גם

תביעת לשון הרע על "ציוץ" של משרד הבריאות לפיו "ציוץ" של התובעת הוא "Fake" (פסק-דין, תביעות קטנות רחובות, השופטת שרית עבדיאן):

העובדות: התובעת טענה כי "ציוץ" מטעם משרד הבריאות בטוויטר הוא לשון הרע כלפיה. התובעת פרסמה בטוויטר "ציוץ" המתייחס לסטטוס החיסון של בנה הקטין של ראשת שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר אלרעי פרייס. כשלושה ימים לאחר מכן פרסם משרד הבריאות "ציוץ" בצירוף המילים "אזהרת Fake", אליו נוסף צילום מסך של ה"ציוץ" מטעם התובעת. הנתבע טען כי אין מדובר בלשון הרע וכי אף אם היה מדובר בלשון הרע כי אז עומדות למשרד ההגנות שבחוק איסור לשון הרע.

נפסק: הפרסום מייחס לתובעת הפצת שקרים על ילדים ב"שפלות", "בלי שום אחריות ובעיקר בלי בושה". הכינוי "שקרן" או ייחוס שקרים לאדם עשוי לעלות לגדר לשון הרע. משרד הבריאות הציג את התו הירוק של בנה הקטין של ד"ר אלרעי פרייס ואת אישור ההתחסנות שלו. כלומר, בניגוד לפרסום של התובעת, הילד חוסן והחזיק תו ירוק. הוכחה שהילד החזיק בתו ירוק, באמצעות הצגת תו ירוק ואישור התחסנות, שהונפקו באפליקציית "רמזור", עונה על דרישות הדין ועומדת בקנה אחד עם הציפיה כי הליך התביעה הקטנה ינוהל במהירות ובפשטות. קיים גם עניין ציבורי בפרסום. ה"ציוץ" של משרד הבריאות פורסם בתקופה שבה נגיף הקורונה התפשט בעולם בכלל ובמדינת ישראל בפרט. אין ספק כי המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה היה ועודנו חובה – מקצועית, מוסרית וחוקית – של המשרד ובכיריו. הגנת האמת בפרסום עומדת למשרד. התביעה נדחתה. התובעת תישא בהוצאות בסך 1,000 ש"ח.