ת"פ 53431-10-21 מדינת ישראל - מחלקת הסייבר נ' מיכאילוב

אולי יעניין אותך גם

הפצה שיטתית ומסחרית של תכנים מיניים היא חלק בלתי נפרד מ"תעשיית המין" (גזר-דין, שלום ב"ש, השופטת ענת חולתא):

העובדות: הנאשם הפיץ תמונות אינטימיות של נשים, בהן קטינות, בערוצים שניהל ב"טלגרם". הנאשם הקים מספר ערוצי "טלגרם", חלקם בתשלום, בהם הפיץ תמונות וסרטונים בעלי תוכן מיני, בהם נראות קטינות וצעירות ישראליות, בעת ביצוע אקטים מיניים או בתמונות חשופות בעירום. הנאשם פרסם את התכנים שלא בידיעת או בהסכמת נפגעות העבירות. הנאשם פעל גם לשווק את הערוצים כדי להגדיל את מספר המנויים. הנאשם הורשע, לפי הודאתו, בריבוי עבירות של הטרדה מינית והתנכלות לפי סעיף 3(א)(5א) בצירוף סעיף 5(א) לחוק למניעת הטרדה מינית, וכן בפגיעה בפרטיות לפי סעיף 5 בנסיבות סעיף 2(4) לחוק הגנת הפרטיות.

נפסק: מדובר באירוע אחד שלו פריטים רבים ובגינו יש לקבוע מתחם עונש אחד, שייתן ביטוי גם לערכים המוגנים שנפגעו, למספר הקורבנות ושיקולים מהותיים מוסריים נוספים. הנאשם הורשע בביצוע עבירות לפי החוק למניעת הטרדה מינית, עבירה שהוספה לחוק בתיקון שזכה לכינוי "חוק הסרטונים", בו קבע המחוקק כי הפצת תיעוד מבזה או משפיל המתמקד במיניותו של אדם, מהווה עבירה של הטרדה מינית. בכך נתן המחוקק ביטוי מפורש המגנה תופעה פסולה אך שכיחה של הפצת תכנים מיניים, לעיתים קרובות ללא ידיעת והסכמת המצולם. תופעה זו מתאפשרת על ידי ניצול לרעה של ההתפתחות הטכנולוגית, של נוכחותם המרכזית של טלפונים חכמים בחיי היום-יום ושל השימוש הנרחב בתוכנות להעברת מסרים ורשתות חברתיות. במעשי ההפצה של תכנים מיניים נפגעים ערכים מוגנים ברורים הקשורים במיניותו של אדם: בזכותו לפרטיות, לאוטונומיה על גופו, לכבוד ולחירות מינית. גם הנזקים שנגרמים לקורבנות העבירה מתאפיינים בנזקים ובפגיעות המוכרות ושכיחות אצל קורבנות עבירות מין.

הנאשם הקים רשת באמצעותה ביצע עבירות מין מתוך מניע כלכלי. העבירות אותן ביצע נועדו לספק את ה"צרכים המיניים" של לקוחותיו. השאלה האם הנאשם בעצמו הפיק "הנאה" או "גירוי" מיניים מצפייה בתכנים או מהפצתם, איננה רלוונטית לשאלת סיווג העבירה. יש לדחות את טיעון ההגנה המנסה להפריד הפרדה מלאכותית בין המטרות המיניות אותן שירתה ההפצה הפסולה של התכנים המיניים ובין מטרתו של הנאשם להפיק מכך כסף. סיווג העבירה כעבירת מין נקבע על-ידי המחוקק. הפצה שיטתית ומסחרית של תכנים מיניים היא חלק בלתי נפרד מ"תעשיית המין". על הנאשם נגזרו 5 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי לנפגעות העבירות.