תפ"ע 64422-06-19 מדינת ישראל נ' מרון

אולי יעניין אותך גם

4 שנות מאסר לנאשם שרקם תכנית עבריינית לייצור עצמאי של חומרי פורנוגרפיה (גזר-דין, שלום י-ם, השופטת ג'ויה סקפה שפירא):

העובדות: הנאשם הורשע, לפי הודאתו, בכתב אישום הכולל 4 אישומים, ובעבירות רבות של שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, מעשה מגונה באדם בהסכמה שהושגה במרמה לגבי מהות המעשה, פגיעה בפרטיות, שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה באמצעות אחר, ניסיון מעשה מגונה באדם בהסכמה שהושגה במרמה לגבי מהות המעשה וניסיון פגיעה בפרטיות. כתב האישום מתאר מסכת ארוכה של עבירות שבוצעו על ידי הנאשם במשך כשנתיים וחצי, במסגרת תכנית שרקם לייצור חומרים פורנוגרפיים, בין היתר תוך שימוש בגופן של קטינות ובאמצעות חשבונות רשת חברתית בהם הנאשם הציג עצמו כצלם מקצועי. 

נפסק: הגם שמעשי הנאשם בוצעו כלפי עשרות נפגעות שונות, במקומות שונים ולאורך פרק זמן ממושך, הם כולם היו חלק מתכנית עבריינית כוללת שתכליתה הייתה ייצור עצמאי של חומרי פורנוגרפיה. כלל המעשים שביצע הנאשם נועדו לשרת מטרה זו, והגם ששיבוש מהלכי המשפט הוא יוצא דופן מבחינת הערכים המוגנים של העבירה, גם עבירת השיבוש נועדה למנוע את תפיסתו של הנאשם ולאפשר לו להמשיך במימוש התכנית העבריינית. יש להתייחס אל כלל המעשים כאל אירוע אחד לצורך קביעת מתחם העונש ההולם, תוך מתן ביטוי להיקף המעשים, היקף העבירות ומספר הקורבנות.

הערכים המוגנים בעבירות המין, שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה והפגיעה בפרטיות הם שמירה על שלמות הגוף, שלוות הנפש, הפרטיות, הכבוד והביטחון האישי של אדם ובפרט של קטינים. תכניתו העבריינית של הנאשם נרקמה לפרטי פרטים, ברמת תחכום גבוהה. מזימתו לייצר לעצמו מלאי של חומרים פורנוגרפיים ובהם דמויות של קטינות תוכננה באופן קפדני, ודרשה אינספור מעשי הכנה: החל מפתיחת החשבונות ברשתות החברתיות והזנתם בתכנים מתאימים כגון "תמונות מקצועיות", שימוש בתמונת פרופיל של אחר לצורך טשטוש האפשרות לזהות את הנאשם כמבצע העבירות, פרסום ההצעות, שכירת אתרי צילום ועוד. 

גורם מרכזי לחרדות שנגרמו לנפגעות העבירות היא העובדה שתמונותיהן החשופות נמצאות בידי אחר והחשש כי הן עלולות להיות מופצות במרשתת. אין חולק שהנאשם לא הפיץ את התמונות ואת חלקן הוא אף השמיד. הנאשם ניצל את תמימות הנפגעות, גילן הצעיר ואת רצונן להצליח בעולם הדוגמנות, את המציאות שבה הרשתות החברתיות מהוות כר מרכזי לפעילות חברתית, שרובה נסתרת מעיני ההורים שעשויים להוות גורם מגן, ואשר בה תמונות נאות הן מדד להצלחה אישית. כל אלה, כמו גם הפיתוי הכספי המשמעותי ביחס לגילן של הצעירות, הקלו עליו את מלאכת ליקוט הקורבנות והפגיעה בהן. מתחם העונש ההולם את מעשי הנאשם הוא בין 36 ל-66 חודשי מאסר בפועל, לצד מאסר מותנה ופיצוי לנפגעות העבירה. לאחר ששקל את נסיבות העניין, גזר ביהמ"ש על הנאשם 48 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך כולל של 58,000 ש"ח לנפגעות העבירה. בנוסף יחולטו מכשיר הטלפון והמצלמות ששימשו לביצוע העבירות.