ת"ק 13674-12-20 אבן נ' אלוניאל בע"מ

אולי יעניין אותך גם

ההודעה על שינוי מדיניות הפרטיות של הנתבעת נועדה גם לעודד להוריד את האפליקציה (פסק-דין, תביעות קטנות חיפה, הרשם בנימין בן סימון):

העובדות: הנתבעת מפעילה את רשת מקדונלדס בישראל. התובע טען כי הנתבעת שלחה לו 3 מסרונים פרסומיים, ללא הסכמתו, ובניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת טענה כי שתיים מההודעות אינן פרסומות וכי התובע נרשם לאפליקציה שלה בשנת 2018 ולא סימן כי אינו מעוניין לקבל תוכן שיווקי. 

נפסק: הנתבעת לא הוכיחה כי התובע נתן את הסכמתו לשיגור דברי פרסומת אליו. מצד שני מסר התובע כי שיגר הודעות "הסר", אך הנתבעת התעלמה מהן. די באלה לקבוע את אחריותה של הנתבעת. ההודעה המודיעה כי חל שינוי במדיניות הפרטיות של הנתבעת לכאורה מעודדת את הקורא להוריד את האפליקציה. הורדת אפליקציה של רשת מסעדות משמעה הנסתר הוא עידוד הזמנות של מוצרים באמצעות האפליקציה. גם המסרון בעניין משבר הקורונה מהווה תוכן שיווקי מובהק הואיל והוא מעודד הזמנות באמצעות האפליקציה. ההודעה הנוספת, הכוללת הודעה על סגירת מסעדות הנתבעת, איננו תוכן שיווקי. הנתבעת תפצה את התובע עבור 2 הודעות בסך 1,300 ש"ח וכן 200 ש"ח הוצאות משפט.