תא"מ 49869-09-20 מאירי נ' עמאר

אולי יעניין אותך גם

יש להביע צער ותסכול על ניצול ציני ומעציב של חוק הספאם - מכשיר חוקי שנועד להגן על אנשים נורמטיביים תמימים שמוטרדים באמת מתופעת הספאם המזיקה (פסק-דין, שלום בת-ים, הרשם אבי כהן):

העובדות: התובע טען כי הנתבעת שלחה לו 37 הודעות דוא"ל פרסומיות, בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת עוסקת במכירה של בגדי ילדות לציבור החרדי.

נפסק: דין התביעה להידחות. על בעל דין התובע פיצוי לפי החוק חובה לנהוג בתום-לב, ככל בעל דין בכל עניין משפטי. הנתבעת שלחה לתובע את דברי הפרסומת מושא התביעה. מותר היה מלכתחילה לנתבעת לשלוח לתובע דברי פרסומת, מאחר שהתובע הסכים מראש לקבל מהנתבעת דברי פרסומת. התובע לא מסר לנתבעת הודעת סירוב כדין, ולכן הוא מוחזק כמי שהמשיך להסכים לקבל ממנה דברי פרסומת ולכן ואך בשל כך דין תביעתו להידחות. התנהלות התובע נגועה בחוסר תום לב קיצוני ושורשי, לאורך כל הדרך למעשה, ולכן גם או רק מטעם זה דין תביעתו להידחות.

נמען סביר ותמים, שמבקש באמת ובתמים למנוע מעצמו את הטרדה שבקבלת דואר זבל, אמור לפעול בדרך יעילה וזריזה לשם הסרת המטרד. התובע נהג בדרך הפוכה בדיוק: הוא פעל באיטיות רבה, בחוסר יעילות משווע, וגם באופן מטשטש, מכשיל ולא ברור, עד שסוף סוף שלח מכתב התראה מסודר ומפורט בדוא"ל, שבעקבותיו הוסר. התנהלותו זו של התובע, שמצטרפת לאינדיקציות אחרות, מלמדת על חוסר תום לבו, ועל המניע הנסתר והאמיתי שלו, כבר למן השלב שבו נרשם לרשימת התפוצה של הנתבעת, לייצר לעצמו עילת תביעה ורווח אישי קל, ולא למנוע מעצמו טרדה.

למעשה, באופן מביך, התובע הזמין את הטרדתו הלכאורית ומנסה להיבנות ממנה ומן האופן הלא יעיל ולא מהיר בעליל שבו היא מופסקת. יש להביע צער ותסכול על מה שנחשף בתיק זה ושמהווה ניצול ציני ומעציב של מכשיר חוקי שנועד להגן על אנשים נורמטיביים תמימים שמוטרדים באמת מתופעת הספאם המזיקה, וביהמ"ש מקווה מאוד שלא מדובר בתופעת נגד נפוצה, מזיקה ואף מכוערת גם היא. התובע ישלם לנתבעת הוצאות בסך 12,000 ש"ח.