ת"ק 66162-11-20 זבטאני נ' פלאפון תקשורת בע"מ

אולי יעניין אותך גם

פלאפון לא הפנימה את הפסול במשלוח ספאם ותפצה ב-24,000 ש"ח (פסק-דין, תביעות קטנות בת-ים, הרשם אבי כהן):

העובדות: התובעת טענה כי הנתבעת שלחה לה דברי פרסומת ללא הסכמתה, בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת טענה כי התובעת הסכימה שוב ושוב, בהזדמנויות שונות, בהתבסס על חוזים בכתב, לקבל ממנה דברי פרסומת.

נפסק: דין התביעה להתקבל. הנתבעת שלחה לתובעת הודעות מסר קצר בעלות תוכן שיווקי מובהק במשך תקופה של שנים, כאשר התביעה מתמקדת בפרק זמן ממוקד של חודש וב-24 הודעות בלבד. יש להעדיף את עמדת התובעת כי לא הסכימה לקבל הודעות מהנתבעת. נטל ההוכחה מוטל בנסיבות אלה על הנתבעת. הנתבעת לא הוכיחה כי התובעת הסכימה לתנאי החוזים שצורפו להגנתה והם כלל אינם חתומים על-ידי התובעת.

התובעת העידה באופן משכנע כי הודיעה לנתבעת מפורשות, בשיחה טלפונית, כי אינה מסכימה לקבל הודעות פרסומיות. הנתבעת לא הציגה את הקלטת שיחה זו ונמנעה מלהעיד את עובדיה שהיו בקשר עם התובעת. התובעת הוכיחה גם כי שלחה בקשות הסרה לנתבעת, אך חרף כך לא הוסרה ונשלחו אליה דברי פרסומת נוספים. אין הצדקה להפחתת שיעור הפיצוי המרבי. הנתבעת לא הפנימה את הפסול שבהתנהלותה. הנתבעת תפצה את התובעת ב-24,000 ש"ח, החזר אגרה והוצאות בסך 2,000 ש"ח.