ע"מ 47621-03-19 ש.ש. ליברו פיננסים בע"מ נ' מנהל מס ערך מוסף עכו

אולי יעניין אותך גם

המערערת מספקת שירותי וידאו-צ'אט אירוטיים לישראלים ולכן עליה לשאת במע"מ (פסק-דין, מחוזי חיפה, השופטת אירית וינשטיין):

העובדות: ערעור על החלטת מנהל מע"מ עכו (המשיב) לחייב את המערערת במס עסקאות. המשיב דחה את טענת המערערת בדבר זכאותה למע"מ בשיעור אפס בגין מתן שירותים לחברה זרה. המשיב טען כי המערערת סיפקה את שירותיה בפועל לתושבי ישראל, בישראל. המערערת עוסקת במתן שירותי שיחות וידאו-צ'אט מקוונות למבוגרים. המערערת התקשרה בהסכם להענקת שירותיה עם חברה בולגרית בשם "נטפאן", שבבעלותה אתר אינטרנט למבוגרים בשם Newcam18.

נפסק: סעיף 30(א)(5) לחוק מע"מ קובע הטבה לעוסק המספק שירותים לתושב חוץ, ומחיל על עסקאות אלו שיעור מס אפס מתוך תכלית לעודד ייצוא של שירותים. להטבה זו נקבע סייג על ידי המחוקק מתוך מטרה למנוע ניצולה לרעה, לפיו לא תינתן ההטבה כשמדובר בהסכם שמטרתו היא מתן שירות לתושב ישראל, בנוסף לשירות שניתן לתושב החוץ. בחינת זהות מקבל השירות תעשה לפי בחינת "נושא ההסכם" שבין הצדדים, דהיינו לפי מטרת ההתקשרות.

המערערת מעסיקה נשים צעירות, רובן ככולן ישראליות, אשר הן אלו המספקות את שיחות הוידיאו-צ'אט הארוטיות באתר. מי שצורכים את השירות בפועל ומי שעבורם הוא הותאם, הם הלקוחות, גולשי האתר, אשר רובם הינם תושבי ישראל. המערערת מספקת את השירות באמצעות הפלטפורמה שמציעה נטפאן, ישירות ובאופן עצמאי לגולשי האתר. השירות המרכזי והראשי מסופק באמצעות עובדות ישראליות, בתמיכה טכנית בישראל, עבור לקוחות ישראליים. המערערת מספקת שירות לתושבי ישראל ולכן אינה זכאית לשיעור מע"מ אפס.