תא"מ 34643-11-19 נחמן נ' קריטי

אולי יעניין אותך גם

לא ניתן להתעלם מהודעות הספאם שנשלחו, גם אם מקורן בתקלה במערכת המחשבים (פסק-דין, שלום ת"א, השופט נמרוד אשכול):

העובדות: התובע, עו"ד במקצועו, טען כי הנתבע, סוכן ביטוח במקצועו, שלח אליו 8 הודעות דוא"ל פרסומיות ללא הסכמתו, ובניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת טען כי התובע פועל בחוסר תום-לב וכי הוא מגיש תביעות באופן סדרתי. התובע טען עוד כי התובע מסר לו את כתובתו במסגרת פגישת עבודה ביניהם.

נפסק: באשר לטענת הנתבע כי מדובר בתובע סדרתי - יש להיזהר מסיווג מי שהגיש כמה תביעות מכוח החוק כתובע סדרתי ולראות בכך כשיקול לחובתו, וממילא יש להקפיד ולבחון כל תביעה לגופה. שלוש הודעות הדוא"ל ששלח הנתבע לתובע בשנת 2015 עוסקים בתחום הביטוח ומתכתבים עם הצעת המחיר וחלופת המיילים בין הצדדים, בהמשך לפגישתם הפרונטלית. הודעות אלה עומדות בתנאי סעיף 30א(ג) לחוק. לאחר משלוח הודעת הדוא"ל השלישית, ועם קבלת הודעת סירוב, התובע הוסר מרשימת התפוצה ובמשך תקופה ארוכה לא נשלחו אליו דברי פרסומת. אין מקום לפסוק פיצוי בגין הודעות אלה.

חמשת ההודעות שנשלחו אל התובע בשנים 2018-2019 עונות להגדרת "דבר פרסומת" בחוק. מצד אחד, לא ניתן להתעלם ממשלוח ההודעות, גם אם הדבר נבע מתקלה במערכת המחשבים כטענת הנתבע. מצד שני, לא ניתן להתעלם מכך שהנתבע חדל ממשלוח הודעות לתובע למשך מספר שנים וכי גרסתו ביחס לתקלה לא נסתרה. הנתבע ישלם לתובע 2,900 ש"ח.