ת"ק 40634-02-20 ברנשטיין נ' פאנד אפ בע"מ

אולי יעניין אותך גם

יש לפצות את התובע על הצד הנמוך שכן לא פעל למנוע משלוח הודעות נוספות (פסק-דין, תביעות קטנות י-ם, הרשם טדי ארז):

העובדות: התובע טען, בין היתר, כי הנתבעת שלחה לו 5 מסרונים פרסומיים, ללא הסכמתו ובניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת טענה, בין היתר, כי הפניות שנעשו אל התובע היו בעקבות שיחות יזומות שלו וכי התובע מנסה "לצוד" את הנתבעת על-מנת להתעשר על חשבונה. 

נפסק: התובע קיבל מסרונים בעלי תוכן פרסומי מהנתבעת בניגוד להוראות החוק. יחד עם זאת, בסיפת ההודעות ניתנה בידי הנמען האפשרות להסיר את עצמו מרשימת התפוצה בלחיצת כפתור. אין לקבל את טענת הנתבעת כי התובע נכלל במאגר נוכח פנייתו, וכי אין בידיה מאגרי נתונים. התובע פנה לנתבעת לאחר שזו, או מי מטעמה, שלח הודעת טקסט כפי שהציג התובע.

יש לפצות את התובע על הצד הנמוך. בין היתר, התובע לא פעל למנוע משלוח הודעות נוספות ולא ביקש להסירו מרשימת התפוצה, אלא המשיך את תהליך ההתקשרות מול הנתבעת במטרה להשיג את פרטיה ולקדם את התביעה. מדובר בתוכן שיווקי ולא בתוכן פוגעני. בעוד שההודעה הראשונה נשלחה ללא הסכמת התובע, הרי שיתר ההודעות יתכן ונשלחו בעקבות פרטים שהוא עצמו העביר לנתבעת. יש לתת משקל מסוים לעובדה שהתובע נוהג להגיש תביעות על הפרת חוק הספאם. הנתבעת תפצה את התובע ב-800 ש"ח בגין כל ההודעות, כולל הוצאות.