ת"פ 40740-05-17 מדינת ישראל נ' קנדל

אולי יעניין אותך גם

"מדובר בתועבה "קשה", זוועת עולם, מן הרף העליון האפשרי בסולם החומרה" (גזר-דין, שלום רמלה, השופט מנחם מזרחי):

העובדות: הנאשם הורשע, לפי הודאתו, בכתב אישום המייחס לו ריבוי עבירות של פרסום חומר תועבה ובו דמותו של קטין (סעיף 214(ב) לחוק העונשין) והחזקת חומר תועבה ובו דמותו של קטין (סעיף 214(ב3) לחוק העונשין). הנאשם החזיק בטלפונים שברשותו, במחשבו האישי ובכונן קשיח, כ-150,000 סרטים ותמונות פדופיליים. הנאשם נהג להעתיק אל מחשביו את התכנים הפדופיליים לצורך סיפוקו המיני. בנוסף, הנאשם יצר קשר עם משתמשי אינטרנט אחרים ו'החליף איתם' תכנים פדופיליים. הנאשם אף אפשר למשתמש אינטרנט להתחבר אל מחשבו מרחוק ולהעתיק לרשותו תוכן פדופילי בו הנאשם החזיק.

נפסק: למרות שלא הנאשם הוא שפגע פיזית בקטינים, התכלית העומדת אחר העבירות בהן פשע הנאשם היא השמירה על שלומם, גופם, בריאותם ונפשם של קטינים, שלא יהיו מושא למעשים מיניים חמורים וקשים. צריכה של פדופיליה ובה דמותם של קטינים ממריצה את תעשיית הייצור ובדרך עקיפה זו נפגעים הקטינים. מעבר לכך, עצם החזקה והפרסום של החומרים הללו היא פגיעה מחודשת בכבודם של אותם קטינים המצולמים באופן מחריד, ומרבה את הפגיעה הראשונית [עניין מור - רע"פ 3890/09].

בהתאם לנסיבות ולאישום, הכולל ריבוי סרטים וצילומים, תיאור הנצפה בהם, הפרסום בו נקט הנאשם, העובדה כי אין מדובר רק בהחזקה אלא שהנאשם אפשר לאחרים את הצפייה ונוכח הפסיקה הנוהגת, יש לקבוע את מתחם הענישה ביחס לכתב האישום בין 6 ל–18 חודשי מאסר בפועל. הנאשם נותן את הדין נוכח החומרה הרבה של מעשיו, המזעזעים את הנפש ומעוררים סלידה. מדובר בתועבה "קשה", זוועת עולם, מן הרף העליון האפשרי בסולם החומרה. מדובר במספר גבוה של קבצים שהנאשם החזיק בצורה מאורגנת במשך תקופה ארוכה.

הרתעת היחיד, אך גם הרתעת הרבים, היא אינטרס כבד משקל בענישה במקרים שכאלה, נוכח הקושי בחשיפה ובאיתור עבריינות שכזו המסתתרת בתוך המרשתת וחבויה בתוך אמצעים טכנולוגיים שונים. מעבר להחזקת החומרים הפדופילים הנאשם פרסם אותם והוסיף חטא על פשע בדרך של שיתוף הקבצים עם אחרים. הנאשם שם עצמו חלק באותה שרשרת הפצה של חומרי תועבה. יש גם לזכור כי הנאשם לא פגע פיזית בקטינים ושפגיעתו היתה בעיקר עקיפה. בשקלול מלוא השיקולים גזר בית המשפט על הנאשם עונש של 9 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות, מאסר על תנאי, צו מבחן למשך 18 חודשים והשמדה של מלוא המוצגים.