בג"ץ 4086/20 שם טוב נ' משטרת ישראל ואח'

אולי יעניין אותך גם

בג"ץ לא יתערב בהחלטה לא לפתוח בחקירה פלילית על פרסומים ברשת (פסק-דין, ביהמ"ש העליון, השופטים פוגלמן, ברון וגרוסקופף):

העובדות: עתירה למתן צו על תנאי נגד החלטת משטרת ישראל שלא לפתוח בחקירה פלילית בגין פרסומים באתרי אינטרנט ובפייסבוק נגד העותרת. לפי הנטען, פרסומים אלה עולים לכדי עבירות מסוג הטרדה מינית, איומים לרצח, הסתה לרצח, פגיעה בפרטיות ולשון הרע. 

נגד העותרת ואח' הוגש בשנת 2017 כתב אישום הכולל למעלה מ-100 אישומים שעניינם פגיעה בפרטיות, הטרדות מיניות, לשון הרע, הפרת איסורי פרסום והעלבת עובדי ציבור, שבוצעו באמצעות פרסומים באינטרנט. כתבה באתר "וואלה!" על אודות העותרת גררה כאמור תגובות רבות ברשת בגנות העותרת.

נפסק: דין העתירה להידחות על הסף. לרשויות החקירה ואכיפת החוק שיקול דעת רחב בכל הנוגע לקבלת החלטות בנוגע לאי-פתיחה בהליך הפלילי. משכך, מידת ההתערבות של בג"ץ בשיקול דעת זה היא מצומצמת ביותר, ותחומה היא רק למקרים בהם ההחלטה לוקה בחוסר סבירות קיצונית או בעיוות מהותי. 

מקרה זה אינו בא בגדר מקרים חריגים אלו. בעתירה לא הוצג כל טיעון שמתמודד עם הקשיים שהועלו במסגרת החלטת המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים) לדחות את הערר. משכך, דין העתירה להידחות משום שאין היא מגלה כל עילה להתערבות בית משפט זה בשיקול דעתן של רשויות התביעה.