ת"פ 16419-08-17 מדינת ישראל נ' פלוני ואח'

אולי יעניין אותך גם

עונשים קלים לקטינים שמכרו וביצעו 2 מיליון מתקפות DDoS (גזר-דין, שלום כפ"ס, השופט מיכאל קרשן):

העובדות: הנאשמים (בני 16 בעת ביצוע העבירות) הורשעו, על יסוד הודאתם במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של פעולות אסורות בתוכנה; שימוש או הפרעה למחשב או לחומר מחשב; ומידע כוזב (סעיפים 6, 2 ו-3 לחוק המחשבים). הנאשם 1 לבדו הורשע גם בפגיעה בפרטיות (סעיפים 2(9) ו-5 לחוק הגנת הפרטיות), לאחר שהעביר לנאשם 2, באמצעות WhatsApp, מספר תמונות אינטימיות של קטינה שהתכתבה עמו.

הנאשמים הגו תוכנית להקמת אתר שיציע מתקפות סייבר מסוג DDoS תמורת תשלום. הנאשמים נערכו להוצאתה לפועל של התוכנית מבחינת טכנולוגית, תפעולית ופיננסית. החל משנת 2014 ועד למעצרם, הנאשמים הפעילו וניהלו את האתר, מכרו "חבילות תקיפה" לנרשמים באתר וביצעו כ-2 מיליון מתקפות DDoS, עבור כ-8,000 לקוחות מתוך 76,000 נרשמים באתר (והכנסה של 613,000 $). 

נפסק: הנאשמים, צעירים בעלי ידע במחשבים, חברו זה לזה (בהיותם בני 16) לצורך ייזום וקידום תכנית עבריינית מתוחכמת שנועדה להשיא להם רווח. הנאשמים הקימו אתר אינטרנט בו הציעו תמורת תשלום מתקפות סייבר על שרתים ועשו את כל הדרוש על מנת להפעיל את האתר ולהסוות את פעילותו. באמצעות האתר ביצעו הנאשמים מתקפות DDoS והפיקו מכך הכנסות של מאות אלפי דולרים.

בעקבות המתקפות נמנעה גישתם של לקוחות ומשתמשים לאתרים ולשירותים המקוונים שמספקים ארגונים שונים בעולם, וכתוצאה מכך הוסטו משאבים ארגוניים ניכרים לטיפול במתקפות ולמניעת הישנותן. עלולות היו להיגרם לארגונים המותקפים הוצאות כספיות. לא ניתן לקבל הטענה כי יש להקל עם הנאשמים משום שבתקנון האתר נרשם שאין לעשות בו פעילות בלתי חוקית. הנאשמים ידעו היטב כי הפעילות המתנהלת באתר בלתי חוקית בעליל והרישום בתקנון נועד רק על-מנת לשמש לנאשמים מגן (בדוי) ביום סגריר. 

אין מקום במקרה חמור זה לבטל את הרשעת הנאשמים. הנאשמים ביצעו עבירות מחשב רבות ומשמעותיות, שפגעו קשה בחברות ובארגונים שפעילותם נשענת על הספקה תקינה של שירותי מחשוב וזאת לאורך זמן ומתוך בצע כסף. הערכים החברתיים שנפגעו מביצוע עבירות המחשב הם זכות הקניין של בעלי האתרים וגם הזכות לשימוש בתעבורת האינטרנט – זכות משמעותית בחיים המודרניים. כשמביאים שרת אינטרנט גדול לקריסה באמצעות מתקפת מחשב, נפגעת גם תעבורת האינטרנט באופן משמעותי.

על כל אחד מהנאשמים נגזר מאסר בפועל בן 6 חודשים שירוצה בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך 25,000 ש"ח. הנאשם 1 יפצה בסך של 3,000 ש"ח את נפגעת העבירה שאת תמונותיה שלח לנאשם 2. כן הורה ביהמ"ש על חילוט רכוש.