תא"מ 2492-01-17 כהן נ' קובי

אולי יעניין אותך גם

לשון הרע בקבוצת הפייסבוק "מרימים את טבריה מהקרשים" (פסק-דין, שלום נצרת, הרשם ריאד קודסי):

העובדות: התובע, מדביר במקצועו, טען כי הנתבע, שהקים ומנהל את קבוצת הפייסבוק "מרימים את טבריה מהקרשים", פרסם בקבוצה סרטון וידאו המהווה לשון הרע כלפיו. הנתבע טען, בין היתר, כי קבוצת הפייסבוק משמשת ככלי ביקורת משמעותי ומרכזי בטבריה, במטרה להילחם במעשי השחיתות הציבורית. הנתבע טען כי עומדת לו הגנת אמת דיברתי לפי סעיף 14 לחוק איסור לשון הרע.

נפסק: התביעה מייחסת לנתבע פרסום לשון הרע באמצעות סרטון שעלה ברשת החברתית פייסבוק. רכיב הפרסום: אין חולק כי הנתבע העלה סרטון בו הוא נושא דברים כנגד גורמים בעיריית טבריה ובין היתר כנגד התובע. במעשיו יצר הנתבע תוכן שנחשף לעיני כ-4,000 איש וכן גרר תגובות רבות וסימוני לייק. מדובר בפרסום ליותר משני בני אדם, ולכן רכיב זה מתקיים. 

פרסום הנתבע התייחס למשרתו של התובע כמדביר. אמירות הנתבע בסרטון נוגעות למקצועיותו ויושרו של התובע בקשר לעיסוקו ועומדות בהגדרת סעיף 1 לחוק ומהוות לשון הרע שיש בה לפגוע במשרתו של התובע. גם אם לא התכוון התובע בדבריו ליצור פגיעה במשרת התובע, הרי שאין חולק כי אמירות אלו עלולות, באופן סביר מאוד, לגרום לפגיעה במשלח ידו של התובע. 

הנתבע לא הוכיח כלל כי אכן נתפר מכרז עבור התובע ואף לא כי התובע קיבל את העבודה בשל קשרי אביו בעירייה. הנתבע לא הוכיח כי עומדות לו הגנות החוק. הנתבע יפצה את התובע ב-6,500 ש"ח וכן הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 2,500 ש"ח.