ת"צ 22141-03-15 גרינברג ואח' נ' סלקום ישראל בע"מ

אולי יעניין אותך גם

פשרה בתביעה תקדימית על מכירת נתוני מיקום סלולריים (פסק-דין, מחוזי מרכז-לוד, השופטת מיכל נד"ב):

העובדות: בקשה לאישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שעניינה פגיעה בפרטיות לקוחות המשיבה (סלקום), על-ידי מכירת נתוני מיקום של מנויים לחברת טרנדאיט בע"מ (Trendit) בין השנים 2014-2011. בבקשת האישור נטען כי המשיבה מסרה לטרנדאיט מידע היכול לחשוף פרטים אישיים של המנויים, למרות שלכאורה היה זה מידע מותמם (אנונימי).

המשיבה טענה כי טרנדאיט השתמשה בנתוני מיקום מאותות סלולריים של משתמשים אנונימיים בשירותי החברה וכן בנתונים פומביים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. החברה מעולם לא ידעה את זהותם ואת פרטיהם האישיים של לקוחות לקוחות המשיבה. 

נפסק: יש לאשר את ההסדר, לפיו המשיבה תשלם סכום שבין 12.5 ל-21 מיליון ש"ח בשירותי הגנה למנויי המשיבה וחברת נטוויז'ן, או בזיכוי של 1 ₪ לחודש למשך 9 חודשים. העברת נתוני מיקום לספק מסחרי לא נדונה בפסיקה. מדובר בסוגיה לא פשוטה ויש בה סיכונים וסיכויים לשני הצדדים; המשיבה התחייבה כי תפעל בהתאם לחוק הגנת הפרטיו ובהתאם להוראות כל דין והוראת כל רשות מוסמכת "בכל הנוגע לשימוש ו/או העברת מידע המבוסס על ביצוע פרופיילינג ...על בסיס נתוני מיקום של לקוחות סלקום לצדדים שלישיים לצורכיהם של הצדדים השלישיים". חברי הקבוצה הם כל משתמשי רשת סלקום ממועד חתימת הסכם ההתקשרות עם טרנדאיט ב- 24.9.2009 ועד מועד הפסקת ההתקשרות איתה בספטמבר 2014.