בע"ח 11664-12-19 ברוך נ' פרקליטות מחוז תל אביב פלילי

אולי יעניין אותך גם

משלוח תמונות אינטימיות אינו מהווה ויתור בלתי מסויג על הפרטיות (החלטה, שלום ת"א, השופט עלאא מסארווה):

העובדות: בקשה לעיון בחומרי חקירה שעניינה בחומרים דיגיטליים וחומרי מחשב המצויים במכשיר הטלפון הנייד של המתלוננת, במסגרת תיק שעוסק ביחסים נטענים של מטפל-מטופל בתחום הפסיכיאטריה. 

נפסק: הסעד המבוקש כרוך בפגיעה קשה בפרטיותה של המתלוננת, בלב ליבה של זכותה לפרטיות, בתחום שקשור לטיפול נפשי שקיבלה, ליחסיה האישיים עם המעורבים, בנושאים אינטימיים, ולכן נדרשת רגישות מופלגת בטיפול בבקשה. מדובר במקרה ייחודי בו המתלוננת מסרה עותק ממחשבה האישי, התראיינה לתקשורת בקשר עם תלונתה ואף חשפה שיחות והתכתבויות אישיות שנוגעים לנימי הנימים של פרטיותה.

ההגנה מכחישה את המיוחס בכתב האישום וטוענת כי היחסים בין הצדדים לא היו יחסי מטופל-מטפל. מטבע הדברים, קיימת רלוונטיות לחומרים האישיים שעניינם טיב היחסים בין המתלוננת לבין הנאשם. הייתה זו המתלוננת אשר העבירה ליחידה החוקרת דיסק עם תוכן מחשבה האישי ואשר הכיל התכתבויות מהטלפון הנייד. ההגנה לא מסתפקת במה שהועבר לה ודורשת יותר. לכן הדיון בבקשה יתקיים בתוך שדה חרוש שההגנה מבקשת לערוך בו "חריש הגנתי" עמוק יותר. 

זכותה המלאה של ההגנה להציב לעצמה סטנדרט גבוה (מאוד) של יסודיות בעבודת ההכנה לתיק. ההגנה מבקשת שלא להותיר 'אבן דיגיטלית' מבלי להפוך בה או לתהות על קנקנה ועל מה שבתוכו. יש להיעתר למבוקשה זה של ההגנה בגבולות הסביר ותוך מאמץ למזער את הפגיעה – הקיימת בלאו הכי – בפרטיות המתלוננת.

אין לקבל את טענת ההגנה כי העברת התמונות האינטימיות של המתלוננת להגנה איננה כרוכה בפגיעה ממשית בפרטיות. ההגנה טענה שהמתלוננת שלחה תמונות אינטימיות שלה לנאשם, שצפה בהן אך מחק אותן. שליחת תמונות אינטימיות אין משמעותה וויתור בלתי מסויג על הזכות לפרטיות, לא אל מול בן השיח ולא כלפי כולי עלמא. בהעברת תמונות בין זוג (בוגרים) יש משום הסכם מכללא, לפיו לא ייעשה שימוש בתמונות למטרות החורגות ממערכת היחסים הנוכחית בין הזוג. אין זו הסכמה לשימור התמונות לנצח נצחים, ובוודאי שאין בכך הסכמה להפצתן או לחשיפתן לעין כל.

מדובר בחומר חקירה שההגנה רשאית לעיין בו ודי בעיון ב"כ הנאשם בתמונות במשרדי התביעה. אין כל צורך בהעמקת הפגיעה בפרטיות המתלוננת ולו במישור ידיעתה כי תמונותיה האינטימיות מוחזקות בידי הנאשם או בידי אנשים זרים לה. ההגנה זכאית לקבל את התמונות שאינן אינטימיות. התכתבויות יועברו להגנה בפורמט דיגיטלי.