ת"א 38994-09-17 רום נ' אפריאט

אולי יעניין אותך גם

נדחתה תביעת לשון הרע על פוסט בפייסבוק (פסק-דין, שלום ת"א, דורית קוברסקי):

העובדות: התובע עוסק במכירת שטחי תוכן שיווקי עבור אתרי אינטרנט ומנהל משרד ליחסי ציבור. הנתבע מתנדב בפעילות שמטרתה לתקן עוולות חברתיות, בין היתר באמצעות דף הפייסבוק "שורש - הלובי של העם". הנתבע פרסם בדף הפייסבוק פוסט שעוסק בשיווק הרשתי של חברות פירמידה. התובע טען כי הנתבע הוציא את דיבתו רעה כאשר כתב בפוסט שהתובע הוא איש יחסי הציבור של חברת Mysmarty וכותב עבורה תכנים. הנתבע טען כי מדובר בתביעת הפחדה.  

נפסק: עילת התביעה מבוססת על הקשר המקצועי – מתן שירותי יחסי ציבור של התובע לחברה. הנתבע עוסק בפעילות התנדבותית לתיקון עוולות חברתיות. במסגרת פעילות זו הנתבע העלה את הפוסט שתוכנו הוא כוחה של התקשורת בעיצוב דעת הקהל, גם כאשר מדובר במודעות צרכניות מוזמנות וממומנות. הציבור מתייחס לנכתב במודעות כאילו מדובר "בתורה מסיני". בהמשך וכדוגמה לאמור, הנתבע התייחס לחברה ולפרסומיה וציין את הקשר שלה עם התובע. נושא הפוסט היה התקשורת וכוחה. אומנם התובע הוזכר כמי שמממן את הפוסטים של החברה, והוא איש יחסי הציבור שלה, אך לא נכתב שהוא עורך את תכניה.

אין חולק, גם לשיטת התובע, שהיה לו קשר עם החברה היות ומכר לה שטחי פרסום. טענת התובע שדווקא מתן שירות מקצועי של יחסי ציבור הוא זה שגרם לפגיעה בשמו הטוב, איננה סבירה ובכל מקרה, אין בעובדה זו לכשעצמה משום לשון הרע כלפיו. שירות כזה יכול להינתן לכל חברה, אפילו והיא "קלוקלת". על כן, אין בפרסום הפוסט משום לשון הרע כלפי התובע ודין התביעה להידחות. התובע יישא בהוצאות הנתבע בסך 5,500 ש"ח.