ת"א 63127-12-17 אור נ' דניאלי

אולי יעניין אותך גם

השמצת המנתח הפלסטי בפייסבוק לא נחשבת ביקורת לגיטימית (פסק-דין, שלום חיפה, השופט אבישי קאופמן):

העובדות: תביעת לשון הרע. התובע הוא רופא מומחה לכירורגיה פלסטית. התובע ביצע טיפול אסתטי בשפתי הנתבעת, שלדעתה היה כושל. התובעת העלתה לפייסבוק תמונה של שפתיה, יחד עם פוסט בו התייחסה לאירועים הרלבנטיים, לכאביה ולהתנהלות התובע. התובע טען כי הפוסט מהווה לשון הרע וכי הוא גרם לו לנזקים.

נפסק: יש לקבל את התביעה אך לפסוק פיצוי נמוך מהמבוקש. אמירותיה של הנתבעת, הן בפוסט ובמיוחד בתגובותיה לאחריו, מהוות לשון הרע. האמירות מציגות את התובע באור שלילי שנועד ליצור כלפיו בוז מצד הקוראים. הפרסום יוצר רושם אצל האדם הסביר כי התובע אינו מקצועי בעליל, היחס במרפאתו גרוע ועדיף לא לפנות אליו לשם קבלת טיפול. בימינו אין עוד ספק כי פרסום באינטרנט, ומקל וחומר כזה שמעורר דיון ומשותף בידי אחרים, מהווה פרסום כמשמעותו בחוק.

הגנת תום הלב לה טוענת הנתבעת מכוח סעיף 15(4) לחוק אינה יכולה להתקבל. אף אם נניח כי הפוסט מהווה הבעת דעה אישית על החוויה שעברה הנתבעת, לא ניתן לומר דברים אלה על אמירותה שנאמרו במסגרת התגובות. הביטויים אינם יכולים להתקבל כדעה לגיטימית החוסה תחת הגנות החוק ולא ניתן לומר כי נאמרו בתום לב. 

מדובר בפרסום שעלה לפייסבוק, שאמנם גרר אחריו תגובות ושיתופים, אולם הוסר על ידי הנתבעת בתוך זמן קצר. עיקר לשון הרע היא בתגובות לפוסט, שמעצם אופיה של הרשת החברתית זוכות בדרך כלל לחשיפה ופרסום מועטים משל הדברים שבגוף ההודעה, שכן מרבית הקוראים את גוף ההודעה לא טורחים ומעיינים בכל התגובות שפורסמו בעקבותיה. הנתבעת תשלם לתובע סך של 15,000 ש"ח וכן הוצאות בסך 3,800 ש"ח.