ת"ק 17880-04-19 שבטייב נ' זאפ גרופ בע"מ

אולי יעניין אותך גם

התובע נרשם לפורטל המשפטי כדי לקבל ייעוץ חינם והסכים לקבל דברי פרסומת אגב כך (פסק-דין, תביעות קטנות ראשל"צ, השופט הישאם אבו שחאדה):

העובדות: הנתבעת מפעילה מספר אתרים, לרבות פורטל משפטי בו מפרסמים עצמם עו"ד שונים ואף משיבים לשאלות משפטיות המופנות אליהם על-ידי הציבור הרחב. על-מנת שהפונים לפורטל יוכלו לשלוח שאלות משפטיות, הם נדרשים למסור את כתובת הדוא"ל שלהם ולאשר קבלת הודעות שיווקיות.

התובע נרשם לפורטל ואף שלח שאלה משפטית. בהמשך, נשלחו לתובע 30 הודעות פרסומת של עורכי דין המפרסמים בפורטל. בכל אחת מההודעות היתה אפשרות לחיצה על אפשרות "הסרה". התובע לא השתמש באפשרות ההסרה וטען כי על הנתבעת לפצותו מכוח הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982.

נפסק: בעת שהתובע נרשם לפורטל הוא נתן את הסכמתו המפורשת לקבלת הודעות שיווקיות מהנתבעת. העובדה כי בעת הרישום אין אפשרות בחירה שלא לקבל הודעות פרסומת, אינה מעלה או מורידה. הפורטל הוא אתר בבעלות פרטית של הנתבעת. לתובע מסורה הזכות לבחור להירשם לפורטל או שלא להירשם אליו. משבחר התובע ברישום לפורטל על-מנת לקבל ייעוץ משפטי חינם, אין לו אלא להלין על עצמו אם בהמשך קיבל הודעות פרסומת שיווקיות. יתר על כן, לאחר שכבר קיבל התובע את הודעת הפרסומת הראשונה, היה באפשרותו לבצע פעולה בסיסית של הסרה ולמחוק עצמו מרשימת התפוצה. משלא עשה כן, אין לתובע אלא להלין על עצמו על כך שנשלחו אליו 29 הודעות נוספות. לתובע לא עומדת עילת תביעה נגד הנתבעת ועל כן התביעה נדחית. התובע ישלם לנתבעת הוצאות משפט בסך 700 ש"ח.