ת"פ 2791-06-18 מדינת ישראל נ' פסו

אולי יעניין אותך גם

18 חודשי מאסר בפועל לנאשם שסחר בסמים באמצעות אפליקציית "טלגראס" (גזר-דין, שלום ראשל"צ, השופט עמית מיכלס):

העובדות: הנאשם הורשע, לפי הודאתו, ב-29 עבירות של סחר בסם מסוכן, החזקת סם לצריכה עצמית והחזקת כלים להכנת סם לצריכה עצמית - עבירות לפי פקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], התשל"ג-1973. הנאשם פתח חשבון משתמש ביישומון "טלגראס", המבוסס על אפליקציית טלגרם, המהווה פלטפורמת תקשורת מוצפנת ליצירת קשר אנונימי בין משתמשים שונים לתיווך, רכישה וקניה של סמים. הלקוחות היו יוצרים קשר עם הנאשם באמצעות האפליקציה לצורך ביצוע עסקאות הסחר.

נפסק: הערכים החברתיים עליהם נועדה פקודת הסמים המסוכנים להגן הם הגנה על הציבור ושמירה על בריאותו הפיזית והנפשית כתוצאה מנזקי השימוש בסמים מסוכנים והשפעתם הממכרת וההרסנית. בתוך כך הוכרה בפסיקה גם ההשפעה העקיפה הנגרמת כתוצאה משימוש בסמים, ובכלל זה ביצוע עבירות פליליות לצורך השגת הסם, וכפועל יוצא מכך הצורך להגן על ביטחונו האישי של הציבור ועל רכושו. את הטענות בדבר "הקלה" ביחס רשויות המדינה לסמים הנחשבים "קלים" ולסחר בהם, יש לדחות מכל וכל. 

לצורך ביצוע העסקאות, הנאשם השתמש באפליקציית "טלגראס". הנאשם ביצע את עסקאות הסמים לאורך תקופה של מספר חודשים, במהלכן מכר בעצמו סמים למספר רב של קונים, בכל פעם בכמויות ובסכומים שאינם גבוהים, תוך שנעזר מעת לעת בנהג מונית להעברת הסמים והכסף. רצף ותדירות העסקאות מצביעים על כך שהנאשם ניהל עסק של ממש, כאשר הסמים היו זמינים לו בצורה שוטפת במהלך תקופה זו. עוד יש לתת את הדעת לכך שהעסקאות בוצעו עם קונים בגירים. בנסיבות המקרה מתחם העונש ההולם ינוע בין 12 ל-36 חודשי מאסר בפועל. על הנאשם נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי בן 8 חודשים וקנס כספי בסך 5,000 ש"ח.