ת"פ 33493-08-17 מדינת ישראל נ' שפרינג

אולי יעניין אותך גם

גזר-דינו של נאשם שהחזיק עשרות אלפי קבצים פדופיליים והפיץ אותם באמצעות תוכנת eMule (גזר-דין, שלום ראשל"צ, השופט עמית מיכלס):

העובדות: הנאשם הורשע, לאחר הליך הוכחות, בעבירה של החזקת פרסום תועבה ובעבירה של פרסום חומר תועבה אסור (סע' 214(ב3) ו-214(ב) לחוק העונשין). בהכרעת הדין נקבע כי הנאשם החזיק אלפי סרטונים ותמונות ובהם תוכן פדופילי במספר התקנים. עוד נקבע כי הנאשם העביר לאחרים סרטונים ותמונות פדופיליים, באמצעות תוכנת eMule שהותקנה במחשב בביתו. 

נפסק: מתחם העונש ההולם נגזר מהערכים החברתיים שנפגעו, מידת הפגיעה בהם, נסיבות ביצוע העבירה ורמת הענישה הנוהגת. עבירות ההחזקה והפרסום ברשת של חומר תועבה אסור ובו דמות קטינים אכן אינן מגלמות פגיעה ישירה בקטינים, אלא פוגעת בהם בדרך עקיפה. על אף שצרכני התוכן הפדופילי או המפיצים אינם פוגעים בקטינים "במו ידיהם", אין להתעלם מתרומתם לעידוד צריכת חומרים מסוג זה באופן המביא לפגיעה חמורה בקטינים נוספים על-ידי מחוללי התעשייה בדרך של ניצול, אינוס, השפלה, שלילת חופש הבחירה ורצח התמימות [עניין מור - רע"פ 3890/09].

מעשי הנאשם נעשו לאורך זמן והנאשם היה מודע למספרם הרב של הילדים המצולמים בסרטונים. כמות התכנים הפדופיליים בהם החזיק הנאשם, ואף הפיץ באמצעות תוכנת השיתוף, היא גדולה ביותר והפגיעה בערך המוגן (האינטרס לשמור על גופם ונפשם של קטינים וצמצום הצריכה של תכנים פדופיליים) היא גבוהה. מתחם העונש הנוהג נע בין מספר חודשי מאסר לבין מאסר בפועל [ענין קרילקר - עפ"ג 29169-05-16; עניין שני - ת"פ 4779-10-13; עניין נסתלטשבילי - עפ"ג 20746-07-09; עניין פלוני - ע"פ 7493/09]. מתחם העונש ההולם נע בין 6 חודשי מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות, ועד 18 חודשי מאסר בפועל לצד ענישה נלווית. אין לקבל את הטענה כי יש להקל בעונשו של הנאשם משום שהפיץ את התוכן האסור בצורה "פאסיבית", להבדיל מנאשמים אחרים. 

על הנאשם נגזר מאסר של 6 חודשים לריצוי בדרך של עבודות שירות, מאסר על תנאי למשך 10 חודשים ו-4 חודשים לפי סעיף העבירה, וקנס כספי בסך 3,000 ש"ח. כן נקבע צו מבחן למשך שנתיים וחצי.