ת"צ 14252-01-16 דאי ואח' נ' מיוזיק מסנג'ר בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, מחוזי מרכז-לוד, השופט יחזקאל קינר): אישור הסתלקות מבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד מפעילת אפליקציית Blindspot.

העובדות: בקשה מוסכמת להסתלקות מבקשה לאישור תובענה ייצוגית, לפי סעיף 16 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006. בבקשת האישור נטען כי המשיבה, תוך הפרת הדין, הפעילה יישום בשם Blindspot, המאפשר משלוח מסרים אנונימיים, שעה שהצד אליו נשלח המסר באמצעות היישום מקבל מהמשיבה הודעה המהווה פרסומת אסורה. עוד נטען כי המשיבה לא פרסמה תנאי שימוש בעברית, השתמשה בפרטי קטינים שלא כדין ועודדה בריונות ברשת.

המשיבה טענה, בין היתר, כי דין בקשת האישור להידחות, כי היישום אינו משווק או זמין להורדה בישראל וכי גם יישומים שהותקנו כבר במכשירים סלולריים אינם שמישים בישראל. עוד טענה המשיבה כי ההודעות אינן נשלחות ביוזמת המשיבה ולכן כי הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, אינן חלות עליה. בנסיבות אלה, לאחר שהצדדים באו ביניהם בדברים, סברו המבקשים כי מטרתה העיקרית של התובענה הושגה וכי אין טעם בהמשך ניהול בקשת האישור.

נפסק: בקשת ההסתלקות כוללת גם הסכמה של תרומה של המשיבה בסך 40,000 ש"ח לעמותה שמטרתה מלחמה בביריונות רשת וכן הסכמה על תשלום גמול בסך 5,000 ש"ח לכל אחד מהמבקשים 1 ו-3 ובסך 6,400 ש"ח למבקש 2. כן הוסכם על תשלום שכ"ט בסך 8,000 ש"ח בתוספת מע"מ לב"כ המבקשים. בקשת ההסתלקות סבירה ועומדת בתנאי סעיף 16 לחוק. זאת, בהתחשב בנימוקי ההסתלקות וגם לאור העובדה כי אישור ההסתלקות אינו מהווה מעשה בית דין. בקשת ההסתלקות מתקבלת. בקשת האישור נמחקה ותביעתם האישית של המבקשים נדחתה. מאושר תשלום גמול ושכר טרחה בסך 3,000 ש"ח למבקשים 1 ו-3 ובסך 4,000 ש"ח למבקש 2. כן תשלם המשיבה סך של 40,000 ש"ח בתוספת מע"מ כשכ"ט לב"כ המבקשים.