ת"א 18069-04-17 סנאדו נ' אברמוב

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, שלום חדרה, השופטת קרן אניספלד): פרסום מדוד ומידתי בפייסבוק שהוכח כאמת - הגנה מתביעת לשון הרע.

העובדות: תביעת לשון הרע. התובע עוסק בתחום ההובלות באופן חלקי. עניין התביעה בפרסום שביצע הנתבע בפייסבוק, בקבוצת "חדרתיים בפייסבוק", העוסק באיכות השירות שנתן התובע לצד שלישי בו נתקל הנתבע במקרה. פרסום זה לא כלל את שמו של התובע, אך בהמשך הוסיף הנתבע פרסום המזהה את התובע. לא היתה היכרות מוקדמת בין הצדדים קודם לפרסום. התובע הגיב לפרסום.

נפסק: הפוסטים שפרסם הנתבע בקבוצה עונים להגדרת המונח "פרסום". הפוסט השני זיהה את התובע כמוביל בו עסק הפוסט הראשון. הפוסטים עסקו בהתנהלות התובע בנוגע לעיסוקו. הפרסום נשא פוטנציאל לפגיעה בתובע לפי סעיף 1 לחוק איסור לשון הרע ולפיכך הוא עונה להגדרת "לשון הרע".

התובע טען כי אין לו כל קשר לסיפור שפרסם הנתבע בפוסט הראשון. מנגד, הנתבע טען כי עומדות לו הגנות החוק. הוכחה אמיתות הפרסום והיותו בעל חשיבות ציבורית. ההתרחשות העובדתית שגולל הפוסט הראשון ואשר החלה את הפרסום ואת התגובות לו בדף הקבוצה, הוכחה ואומתה בעדות הנתבע והעדה מטעמו. לפרסום היה ערך ציבורי. למעלה מן הצורך, הוכח תום ליבו של הנתבע בעשיית הפרסום, לאחר שנקט בפרסום מדוד ומידתי. התביעה נדחתה. התובע יישא בהוצאות הנתבע בסך 1,500 ש"ח ובהוצאות בסך 17,550 ש"ח.