ת"צ 59849-05-17 גינת נ' סופר-פארם (ישראל) בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, מחוזי ת"א, השופט דורון חסדאי): אישור הסתלקות מבקשה לאישור ייצוגית נגד סופר-פארם, בטענה לפגיעה בפרטיות ומשלוח ספאם.

העובדות: בקשה מוסכמת להסתלקות מבקשה לאישור תובענה ייצוגית. בבקשת האישור נטען כי המשיבה השתמשה בפרטיה האישיים של המבקשת, שהופיעו על מרשם שמסרה בסניף של המשיבה, על-מנת לשלוח אליה סקר שביעות רצון בעל אופי שיווקי, תוך הפרת חוק הגנת הפרטיות וסעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. המשיבה טענה כי מטרת משוב שביעות הרצון היא ללמוד על טיב השירות שניתן בבתי המרקחת לטובת כלל הצרכנים. בעקבות הליך גישור, הגישו הצדדים את בקשתם המוסכמת להסתלקות.

נפסק: במסגרת ההסדר הסכימה המשיבה להימנע משליחת הודעות סקר בית מרקחת לכלל ציבור הצרכנים, אלא רק לחברי מועדון "לייף סטייל" שאישרו קבלת דיוור מראש. התובענה הראתה בשלב זה עילת תביעה לכאורה לעניין הפגיעה בפרטיות המבקשת, עת המשיבה עשתה שימוש במספר הטלפון של המבקשת שהופיע על מרשם, מבלי שקיבלה מהמבקשת רשות לכך. יכול והיה מקום אף לברר את השאלה האם הודעות ה-SMS שנשלחה על-ידי המשיבה אכן עולה כדי "דבר פרסומת" לפי סעיף 30א לחוק התקשורת.

יש בבקשת ההסתלקות כדי להביא תועלת לציבור וזאת לאור התחייבות המשיבה כי מעתה תימנע ממשלוח הודעות סקר לכלל ציבור הצרכנים. משנמצא כי הסדר ההסתלקות סביר והוגן, יש לאשר את הבקשה. כן אושרה הסכמת הצדדים לעניין גמול למבקשת (15,000 ש"ח) ושכר טרחה לבאי כוחה (20,000 ש"ח + מע"מ).