ת"פ 67033-11-16 מדינת ישראל נ' פיש

אולי יעניין אותך גם

(גזר-דין, שלום י-ם, השופט פאול שטרק): גזר-דינו של נאשם שאיים בדוא"ל על ראש הממשלה.

העובדות: הנאשם הורשע, לאחר שמיעת הוכחות, בעבירת איום (סעיף 192 לחוק העונשין). האיום היה על רוה"מ בנימין נתניהו. הנאשם ששלח ממחשבו האישי בביתו הודעת דוא"ל מאיימת דרך אתר משרד רוה"מ, במטרה להפחיד או להקניט את רוה"מ. 

נפסק: אין מדובר באיום שגרתי. מחד, מדובר באיום כנגד ראש ממשלה מכהן. מאידך, האיום נשלח בדוא"ל למשרד רוה"מ, כאשר הסבירות היא שמי מעובדי המשרד יקבל את הדוא"ל. עצם העברת איום כנגד רוה"מ משקף תופעה הקיימת היום נוכח נגישות למדיה חברתית ואמצעי דוא"ל המאפשר לכל אדם לתת דרור למחשבותיו, לפעמים ללא רסן והתחשבות על השכלות האמירה. מדובר במעשה פסול ועל אחת כמה וכמה כנגד איש ציבור ובפרט רוה"מ, נוכח רצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין.

מטרת האיום על רוה"מ מהווה מעשה בדרגה מעל איום שגרתי. כל אירוע של אלימות פוגע בתחושת בטחון איש ציבור ומביא לרגישות יתר ביחס לכל אמירה המתפרשת כאיום. למרות זאת, יש לשים כל אירוע בפרופורציה הנדרשת ביחס לרצינות האיום והאופן שנעשה. בין היתר, לא היה תכנון של ממש לפני משלוח הדוא"ל. מדובר בעריכת "מייל" ושליחה בלחיצת כפתור. על הנאשם נגזרו 7 חודשי מאסר על תנאי, 60 ימי מאסר בפועל לריצוי בדרך של עבודות שירות, וקנס בסך 500 ש"ח.