ת"ק 917-01-18 חורב ואח' נ' סמארטאייר תל אביב בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות כפ"ס, הרשם איתי רגב, 2.9.2018): תנאי ההזמנה לא היו זמינים ונגישים באתר הנתבעת.

העובדות: התובעים רכשו כרטיסי טיסה באתר הנתבעת. קודם למועד הטיסה נפצע התובע ולכן נבצר מהתובעים לצאת לחופשה. עניין התביעה בהחזר הכספי החלקי שקיבלו התובעים בעקבות ביטול הכרטיסים. הנתבעת טענה, בין היתר, כי אחותה של התובעת ביצעה את ההזמנה וכי נשלחו אליה כל המסמכים הכוללים את תנאי ההזמנה בדוא"ל וכי היא אישרה אותם. התובעים טענו, בין היתר, כי הקישורים באתר הנתבעת מובילים לעמודים ריקים וכי לא ניתן לעיין בתנאי ההזמנה.

נפסק: הנתבעת פעלה כסוכנת נסיעות. ככל שהנתבעת לא העבירה לתובעים את המידע הדרוש (באשר לתנאי ההזמנה, השינויים שניתן להכניס בה וביטולה), הרי שהפרה את מחויבותה כלפיהם ועליה לפצותם בגין הנזקים שנגרמו להם. בית המשפט שוכנע כי הנתבעת הפרה התחייבות זו. תנאי ההזמנה היו אמורים להופיע באופן ברור (ולו בתמצית) על גבי ההזמנה עצמה ואלה לא מצויים שם.

הפניה למסמך נפרד, שלפי הראיות שהוצגו כלל לא קיים (ולפחות אינו זמין ונגיש), אינה ממלאת אחר הנדרש מהנתבעת. נזקי התובעים באו לידי ביטוי בעלות הכרטיסים שלא נוצלו. אין בעובדה כי התובעים לא רכשו ביטוח נסיעות בכדי לשנות מכך. לא הוכח ראש הנזק של עוגמת נפש. הנתבעת תשלם לתובעים את תמורת העסקה בסך 2,376 ש"ח וכן פיצויים בסך 2,000 ש"ח (לפי סעיף 31א' לחוק הגנת הצרכן).