ת"פ 66133-06-16 מדינת ישראל נ' שולמן

אולי יעניין אותך גם

גזר-דינו של נאשם שהתקין תוכנת מעקב אחר הודעות ה-WhatsApp של רעייתו ונהג כלפיה באלימות (גזר-דין, שלום ת"א, השופט עידו דרויאן-גמליאל):

העובדות: הנאשם הודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של תקיפה חבלנית של בת-זוג, איומים, היזק לרכוש במזיד ופגיעה בפרטיות (בילוש והתחקות לפי סעיף 2(1) לחוק הגנת הפרטיות). במועדים הרלוונטיים התגורר הנאשם עם הנפגעת, אשתו דאז, יחד עם ילדיהם. הנאשם חשד כי הנפגעת בוגדת בו עם אחר ולפיכך התקין במחשבו האישי תוכנה שאפשרה לו לעקוב אחר מסרונים שהחליפה אשתו עם אחרים באפליקציית WhatsApp, ללא ידיעתה, במשך 3 ימים. העבירות הנוספות נוגעות לאלימות ואיומים של הנאשם כלפי בת-זוגו, על רקע חשדו הנ"ל.

נפסק: מעשי הנאשם נחלקים לשני אירועי עבירה - הפגיעה בפרטיות הנפגעת ואירוע האלימות והאיומים. הזכות לפרטיות היא זכות יסוד של האדם והוכרה כזכות חוקתית. העבירות הקבועות בחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981, מגנות על ערך חשוב זה. הנאשם פגע חמורות בערכים אלה, תוך שהוא בוגד באמונה הרב של הנתבעת, באופן מחושב ומתוכנן, מתוך קנאה חולנית ופוגענית. מתחם העונש ההולם עבור עבירה זו הוא בין מאסר קצר לריצוי בעבודות שירות לבין שנת מאסר.

על הנאשם נגזרו, בגין מכלול העבירות, מאסר בפועל החופף את תקופת המעצר, מאסר על תנאי, התחייבות כספית להימנע מעבירות הנ"ל ופיצוי בסך 4,000 ש"ח לנפגעת. בנוסף, הוטל על הנאשם צו מבחן למשך שנה וכן צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של מאתיים שעות.