(פסק-דין, תביעות קטנות ת"א, השופטת חנה קלוגמן): קיים כשל במערך הבדיקה שעורכת הנתבעת להסרת נמענים מרשימת התפוצה.
העובדות: התובע טען כי הנתבעת שלחה לו מסרונים והודעות דוא"ל פרסומיות, ללא הסכמתו, ובניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, וחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981. הנתבעת, המנהלת חנויות אופטיקה, טענה כי מיד לאחר שהתבקשה להסיר את את התובע מרשימת התפוצה עשתה כן, והתנצלה על כך כי כנראה מתוך טעות, ההסרה לא בוצעה בפועל.
נפסק: הנתבעת קיבלה את פרטי התובע בעת שמילא טופס כשרכש אצלה זוג משקפיים. הנתבעת שלחה לתובע הודעות דוא"ל ומסרונים כלקוח. התובע שלח הודעת הסרה, אך הנתבעת לא הסירה אותו מרשימת התפוצה. לטענתה הדבר נעשה בטעות. מסירת הפרטים הראשונית היתה מרצון והתובע לא היה חייב למלא פרטים אלה. אין מחלוקת כי התובע קיבל 29 הודעות מהנתבעת, למרות שביקש להסירו מרשימת התפוצה עם קבלת ההודעות הראשונות.
יש לקבל את עדות הנתבעת שאי-הסרת התובע מרשימת התפוצה נבעה מטעות, אך מדובר בטעות חוזרת. קיים כשל במערך הבדיקה שעורכת הנתבעת להסרת נמענים מרשימת התפוצה. על הנתבעת לוודא בצורה טובה יותר שפעולת ההסרה מתבצעת. סכום הפיצוי הנאות במקרה זה הוא 5,000 ש"ח, בתוספת הוצאות בסך 250 ש"ח.