ת"א 8207-04-16 הורוביץ נ' סרנה

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, שלום י-ם, השופט גד ארנברג): העיתונאי יגאל סרנה ישלם פיצוי בגין פרסום לשון הרע בפייסבוק.

העובדות: תביעת לשון הרע שעניינה בפרסומים שעשה הנתבע - עיתונאי ובעל פרופיל פייסבוק לו עוקבים רבים. התובע הוא בעל תפקידים שונים ביישוב היהודי בחברון. בתביעה נטען כי הנתבע פרסם שני פוסטים הכוללים תמונה בה תועד התובע, יחד מלל מטעם הנתבע (לרבות תגובה שלו על אחד הפוסטים), המהווים לשון הרע על התובע. הנתבע טען כי העובדות בפרסומים הן אמת וכי דברי הביקורת שהביע כלפי התובע הם הגונים וראויים.

נפסק: פרסומי הנתבע כוללים שני סוגי אמירות. הראשון כולל עובדות אודות כך שהתובע צילם גופה וכן חייך תוך כדי פעולת הצילום. הסוג השני כולל קללות וגידופים. הנתבע פרסם את הפוסטים והתגובה בפייסבוק ופרסומים אלה עולים כדי פרסום בכתב. הפרסומים עלולים להשפיל את התובע בעיני הבריות ולבזותו ולפיכך הם מהווים לשון הרע לפי החוק. פרסומי הנתבע ברשת חברתית הם פרסומים לכל דבר לצורך החוק. פרסום דוגמת זה היה יכול להיעשות באותה מידה גם מחוץ לרשת החברתית, כך שאין נפקא מינה בין מקומות הפרסום.

מתקיימת הגנת אמת בפרסום ביחס לחלקים העובדתיים שבפרסומי הנתבע. הקללות והגידופים בהם כינה הנתבע את התובע עונים להגדרת לשון הרע, שכן יש בכוחם כדי להשפיל ולבזות את התובע בעיני הבריות. הנתבע הביע את דעתו על התובע, בחריפות, תוך כוונה לפגוע במידה גדולה משהיתה סבירה. לפיכך, לא עומדת לנתבע הגנת תום הלב ביחס לפרסום זה. אי גילוי מלוא העובדות הרלבנטיות, לצד התגובה המשווה בין התובע לבין הנאצים, שוללים מהנתבע לחסות בצילה של הגנת סעיף 15 לחוק. הנתבע ישלם לתובע 20,000 ש"ח וכן הוצאות בסך 5,000 ש"ח.