ת"ק 9700-12-16 יסילביץ נ' הוט - מערכות תקשורת בע"מ ואח'

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות י-ם, הרשמת אלישבע חן): הוט תפצה את התובעת ב-2,100 ש"ח עבור 3 הודעות פרסומת ששלחה לה ללא הסכמתה.

העובדות: התובעת עתרה לחייב את הנתבעת להשיב לה סכומים ששילמה, לטענתה, ללא הסכמתה. בנוסף, התובעת טענה כי הנתבעת שלחה לה שלוש הודעות פרסומת בדוא"ל, ללא הסכמתה, ובניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת טענה כי כתובת הדוא"ל של התובעת עודכנה בשגגה ככתובת קבועה למשלוח הודעות. 

נפסק: דין התביעה להתקבל בחלקה. הנתבעים 2-3 השתמשו בכרטיס האשראי של התובעת על-מנת לשלם לנתבעת בגין מנוי לחבילת טלוויזיה ותקשורת ותמורת שירותים שונים שרכשו מהנתבעת. עיון בהודעות ששלחה הנתבעת לתובעת מעלה כי הן מהוות "דבר פרסומת". התובעת טענה בעדותה כי מעולם לא הסכימה למשלוח ההודעות והנתבעת אישרה בכתב ההגנה כי כתובת הדוא"ל של התובעת עודכנה בטעות לצורך משלוח הודעות. אין לקבל את טענת הנתבעת כי משלא התקבלה בקשת התובעת להפסיק לשלוח אליה הודעות (קודם לפנייתה בחודש נובמבר 2016), הרי שההודעות נשלחו אליה כדין.

התברר כי התובעת לא הסכימה לקבל את ההודעות אלא ביקשה לנתק כל קשר עם הנתבעת עוד קודם שנשלחו אליה ההודעות. הנתבעת הפרה את הוראות חוק התקשורת. הנתבעת תפצה את התובעת בסך של 2,100 ש"ח עבור שלושת ההודעות וכן הוצאות בסך 500 ש"ח. כן נקבע כי הנתבעת תשלם לתובעת את החיובים בהם נשאה ללא הסכמתה.