ת"ק 29709-07-17 יהב נ' יולזרי

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות ראשל"צ, הרשמת דליה אסטרייכר): תגובה פוגענית בעמוד פייסבוק של מתווכנת נדל"ן מצויה ברף הנמוך של לשון הרע, אך היא נמצאת שם. חיה, בועטת, עולבת, פוגעת ומשתלחת.

העובדות: תביעת לשון הרע. התובעת, מתווכנת נדל"ן במקצועה, פרסמה מידע על דירה למכירה בעמוד הפייסבוק העסקי שלה. בתגובה למודעה כתב הנתבע לתובעת, מבלי שהיתה ביניהם כל היכרות מוקדמת, כי "ההורים שלך בטח נורא מאוכזבים". התובעת טענה כי מדובר בפגיעה בשמה ובמשלח ידה. הנתבע טען כי מדובר בתביעה קנטרנית המהווה תביעת השתקה.

נפסק: הצדק עם התובעת. הפרסום של הנתבע מהווה לשון הרע, גם אם ברף הנמוך שלו. התובעת פרסמה מודעה תמימה וסטנדרטית למכירת דירה, אשר לא ברור מה מתוך תוכן או היצג מודעה זו גרם לנתבע, שאין לו כל קשר קודם עם התובעת, לעלוב וללעוג לתובעת או למשלח ידה. טענת התובע כי הנתבעת פרסמה דירה במחיר מופרך אינה ברורה, שכן מחיר הדירה כלל לא צוין במודעה.

אין בפרסום הנתבע משום ביקורת או מחאה לגיטימית כטענת הנתבע. אין בביטוי דבר למעט העלבה אישית ומזלזלת בתובעת ובמשלח ידה. הנתבע בחר להפנות אצבע מאשימה ולפרוק את תסכולו כלפי כל המתווכים באשר הם, לרבות התובעת, והלבין פניה בעמוד העסקי שלה בפייסבוק. מדובר בפרסום המצוי ברף הנמוך של הביטויים הנכנסים בגדר לשון הרע. אך הוא נמצא שם. חי, בועט, עולב, פוגע ומשתלח. לנתבע לא עומדת הגנה כלשהי. אין מדובר בזוטי דברים. הנתבע יפצה את התובעת ב-2,000 ש"ח וכן בהוצאות משפט בסך 800 ש"ח.