ת"צ 38691-05-16 שקולניק נ' ביהיפ גלובל ישראל בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, מחוזי מרכז-לוד, השופטת אסתר שטמר): המבקש יישא בהוצאות המשיבה בסך 20,000 ש"ח, לאחר שביקש להסתלק מבקשה לאישור תובענה ייצוגית לפי חוק הספאם.

העובדות: בקשה להסתלקות מבקשה לאישור תובענה ייצוגית. בבקשת האישור נטען כי המשיבה הפרה את הוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, בכך ששלחה למבקש דברי פרסומת. המשיבה טענה כי היא מנהלת עסק לגיטימי לשיווק מוצרים באינטרנט וכי ההודעות שנשלחו אל המבקש אינן פרסומת, שכן המבקש אישר הצעת חברות שקיבל ברשת והתיר לשלוח אליו הודעות פרטיות. בין הצדדים התנהלה תביעה קטנה בעבר, שהסתיימה בפשרה לפיה פיצתה המשיבה את המבקש ב-3,500 ש"ח.

נפסק: האפשרות להסתלק מבקשה לאישור תובענה ייצוגית עומדת למבקש לפי סעיף 16 לחוק תובענות ייצוגיות. יש לאשר את ההסתלקות, לדחות את תביעתו האישית של המבקש ולמחוק את בקשת האישור. לא ברור שהמבקש היה עובר את רף תום הלב הנדרש ממי שמבקש לייצג קבוצה, לאחר שעצם הפנייה לביהמ"ש לתביעות קטנות והסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים נפקד בתשובתו. המשיבה נדרשה להשקיע תשומות רבות בתיק זה, לרבות הגשת תשובה לבקשת האישור והשתתפות בשלוש ישיבות קדם משפט. המבקש הועמד על הקושי בתביעתו בשלב מוקדם, כך שיכול היה למנוע חלק מההוצאות שנגרמו לנתבעת. המבקש בחר אחרת ועליו לשאת בתוצאות. המבקש יישא בהוצאות המשיבה בסכום כולל של 20,000 ש"ח.