עפ"ג 34162-11-17 עסילי נ' מדינת ישראל

אולי יעניין אותך גם

יש להחמיר בענישה על פרסומי פייסבוק המסיתים לאלימות או לטרור (פסק-דין, מחוזי י-ם, השופטים נועם, פרידמן-פלדמן ואברבנאל):

העובדות: ערעור על גזר-דינו של ביהמ"ש השלום בי-ם [ת"פ 14289-05-16; ת"פ 13429-04-17]. המערער הורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של תמיכה בארגון טרור, הזדהות עם ארגון טרור, הסתה לאלימות או טרור וכן תקיפה או פציעה ממניע גזעני. על הנאשם נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל, 8 חודשי מאסר על-תנאי ופיצוי למתלונן באחד התיקים. הנאשם, בין היתר, פרסם ב-11 הזדמנויות פרסומי הסתה לאלימות ולטרור בדף הפייסבוק שלו וכן הביע תמיכה והזדהות עם ארגון טרור. המערער הליך על משך עונש המאסר.

נפסק: דין הערעור להידחות. ריבוי מעשי האלימות על רקע לאומני וההבנה כי תמיכתו של ציבור מסוים בהם תורמת למוטיבציה של נוספים לחקות את קודמיהם, הם המחייבים התייחסות מחמירה לפרסומים שיש בהם דברי שבח, תמיכה, עידוד והסתה לעבירות אלימות וטרור ולתמיכה בארגוני טרור. חופש הביטוי אינו בלתי מוגבל. במציאות הקיימת אין מנוס מלהכביד את היד, לא רק על מבצעי עבירות אלימות, אלא גם על אלה התורמים התבטאויותיהם ליצירת אווירה התומכת במעשים והמקנה יוקרה רבה למבצעיהם. 

בקביעת מתחם העונש ההולם לעבירות מסוג זה יש לתת משקל למספר הפרסומים, לחומרתם, למידת המובהקות שלהם, לפוטנציאל המזיק הטמון בהם ולסמיכות הזמנים שבינם לבין אירועי אלימות חמורים. המערער פרסם, במספר הזדמנויות ולאורך תקופה של שנתיים, דברי שבח ותמיכה במעשי טרור, לרבות פיגועים בהם נרצחו יהודים באשר הם. את הפרסומים העלה המערער לפייסבוק בסמוך למעשי הרצח. עונש המאסר בפועל שנגזר על המערער הוא ראוי ואין להתערב בו. הערעור נדחה.