(פסק-דין, שלום הרצליה, הרשם צחי אלמוג): מייל המפרסם מכשיר להסרת שיער אינו מהווה פנייה חד-פעמית לבית עסק בהצעה לקבל דברי פרסומת.
העובדות: התובע טען כי הנתבעת שלחה לו הודעת דוא"ל פרסומית ללא הסכמתו, בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת טענה כי מדובר בכתובת דוא"ל עסקית, שהתובע פרסם באתר שלו וכי מדובר בפנייה חד-פעמית לבית עסק.
נפסק: הנתבעת שלחה לתובע דבר דואר שאין בו הצעה לקבל ממנה פרסומות ולא בקשה להסכמת בית העסק, אלא שלחה את הודעת הפרסומת עצמה, שיש בה תוכן שיווקי ופרסום שנועד לעודד רכישת מוצר. אף בכותרת ההודעה נרשמה המילה "פרסומת". מכאן, החריג הקבוע בסעיף 30א(ב) לחוק אינו חל על המקרה ואין בו לפטור את הנתבעת מאחריות. מדובר בהודעה בודדת ולא בהפרה סדרתית של החוק. יש להניח ולקוות שההליך ירתיע את הנתבעת להקפיד לקיים את הוראות החוק, באופן שפסיקת הפיצוי צריכה לשקף הרתעה ולא גמול. הנתבעת תפצה את התובע ב-500 ש"ח, בתוספת אגרת משפט והוצאות משפט בסך 794 ש"ח.