תא"מ 14239-11-15 רגב נ' "קסטרו מודל" בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, שלום י-ם, הרשמת אלישבע חן): קסטרו תשלום קרוב ל-30,000 ש"ח עבור משלוח הודעות ספאם לחבר במועדון הלקוחות שלה.

העובדות: התובע מילא טופס הצטרפות למועדון הלקוחות של הנתבעת ומילא בו את פרטי ההתקשרות עמו (מספר טלפון נייח, כתובת דוא"ל וכתובת מגורים). הטופס כולל את הסכמת התובע לקבלת עדכונים והטבות. התובע טען כי הנתבעת שלחה לו 24 מסרונים פרסומיים לטלפון הנייד, בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. התביעה הוגשה תחילה בסדר דין מקוצר, והועברה לדיון בסדר דין מהיר בהחלטה מיום 9.12.2015.

התובע טען, בין היתר, כי מספר הטלפון הנייד שלו כלל לא הופיע על-גבי הטופס שבו ניתנה הסכמתו וכי ההודעות מפרות הוראות נוספות בחוק. הנתבעת טענה, בין היתר, כי התובע הסכים כי יישלחו אליו הודעות פרסומת.

נפסק: אין חולק כי ההודעות שנשלחו לתובע הן "דבר פרסומת". אין לשלוח דבר פרסומת בלא קבלת הסכמה מפורשת מראש של הנמען. הנטל להוכחת ההסכמה מוטל על הנתבעת. בטופס לא מופיע מספר הטלפון הנייד של התובע ולא עלה בידי הנתבעת להוכיח כי ניתנה הסכמתו. הנתבעת העלתה השערות אודות כיצד הגיע אליה מספר הטלפון הנייד של התובע, אך מדובר בהשערות בלבד. אין לקבל את טענת הנתבעת כי בהודעות ניתנה אפשרות להודיע על סירוב לקבלן. הנתבעת אינה מקיימת את הוראות החוק לגבי אפשרות משלוח הודעת סירוב. על הנתבעת לפצות את התובע בגין משלוח 24 הודעות הפרסומת לטלפון הנייד שלו, בניגוד להוראות החוק. הנתבעת תפצה את התובע ב-1,000 ש"ח עבור כל הודעה וסה"כ 24,000 ש"ח וכן הוצאות בסך 755 ש"ח ושכ"ט עו"ד בסך 4,500 ש"ח.