ת"ק 59642-12-16 אננבורג ואח' נ' גלוגובר ואח'

אולי יעניין אותך גם

(החלטה, תביעות קטנות הרצליה, השופט אמיר ויצנבליט): איחודן של למעלה של 60 תביעות קטנות, רובן הוגשו בסיוע "ספאם אוף", מצדיק להתיר לנתבעים ייצוג על-ידי עו"ד.

העובדות: בקשת הנתבעים להיות מיוצגים בידי עו"ד בתביעות הקטנות שהוגשו נגדם, לפי סעיף 63(א) לחוק בתי המשפט. עניין ההליכים באיחודן של למעלה מ-60 תביעות קטנות מכוח סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982, בשל משלוח מסרונים פרסומיים. רובן המכריע של התביעות הוגשו באמצעות חברת "ספאם אוף". אחת התביעות הוגשה על-ידי ארבעה תובעים, שאחד מהם הוא עו"ד.

נפסק: בשים לב למשקל הרב שיש לייחס לשוויון בין הצדדים במסגרת תביעה קטנה, דין בקשת הנתבעים להיתר ייצוג, להתקבל. הכלל בבתי המשפט לתביעות קטנות הוא כי התובעים אינם מיוצגים. ייצוג בעל-דין על-ידי עו"ד ייעשה רק ברשות ביהמ"ש ומטעמים מיוחדים שיירשמו. מדובר בתביעות רבות שהדיון בהן אוחד. אמנם סכומה של כל תביעה הוא נמוך יחסית, אולם יש לתת את הדעת לנקודת המבט של הנתבעים, שעליהם להתמודד עם הליכים שסכומם המצטבר הוא עשרות אלפי שקלים. נוכח חשיפה כספית זו, ניתן להבין את רצון הנתבעים להיות מיוצגים באופן מקצועי בהליכים. לא ניתן להתעלם שרבות מהתביעות הוגשו בסיוע גורם מקצועי, חברת ספאם אוף, שלה מומחיות רבה בתחום. הסיוע של ספאם אוף מפר את האיזון בין בעלי הדין. הבקשה התקבלה.