תא"מ 38120-08-15 אייש נ' פוקס - ויזל בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, שלום פ"ת, השופט אריאל ברגנר): חברת פוקס תשלם פיצוי של כ-32,000 ש"ח על הפרת הוראות חוק הספאם, בשל טעות שמקורה בהקלדה שגויה של מספר הטלפון של התובעת.

העובדות: התובעת טענה כי הנתבעת שלחה לה 73 מסרונים, משבעה מספרי טלפון שונים, בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת טענה, בין היתר, כי היא שולחת דיוור פרסומי אך ורק לחברי מועדון הלקוחות שלה, שנתנו את הסכמתם המפורשת לכך. הנתבעת טענה עוד כי מספר טלפון דומה לזה של התובעת (בהבדל של ספרה אחת) נמסר לה על-ידי לקוחה אחרת וכי ככל הנראה נפלה טעות הקלדה בעת הזנת מספר הטלפון, כך שהוזן מספרה של התובעת למערכותיה.

נפסק: נדרשת עזות מצח רבה לטעון כי התובעת היא זו שגרמה נזקים לנתבעת וזאת כצעקת "הקוזאק הנגזל". ברור כי מחדל ומעשה של נציגי הנתבעת הוא שגרם לרישום מספרה של התובעת  במקום של אותה לקוחה עלומה ועל כן אין על הנתבעת להלין אלא על עצמה. מחדל ומעשה זה גרם לתובעת לקבל 73 הודעות בניגוד לחוק. בכתב ההגנה מודה הנתבעת מפורשות כי מספר הטלפון הוא של התובעת ומודה מפורשות במשלוח ההודעות אל מספר זה שבבעלותה.

בית המשפט שוכנע כי מדובר בטעות בתום לב של הנתבעת, כאשר מספר הטלפון של התובעת הוקלד בטעות של מספר אחד ועל כן אין לפסוק את מלוא גובה הפיצוי. יש לפסוק עבור כל מסרון סך של 400 ש"ח (סה"כ 29,200 ש"ח) וכן הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך 3,000 ש"ח.