ת"צ 17182-06-16 עובדיה נ' זיו חברה להשקעות (ז.צ) בע"מ ואח'

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, שלום ת"א, השופטת סיגל רסלר-זכאי): אישור הסכם פשרה בתובענה ייצוגית לפי חוק הספאם.

העובדות: בקשה לאישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית, לפי סעיפים 18-19 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006. עניין התובענה ובקשת האישור בטענת התובע כי הנתבעים שלחו לו הודעות פרסומת בדוא"ל, ללא הסכמתו, בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעים טענו, בין היתר, כי פעלו כדין וכי לקוחותיהם מקבלים הודעות דוא"ל לאחר שנרשמו באתר speeddeal.co.il, לרבות התובע.

נפסק: הסכם הפשרה אליו הגיעו הצדדים קובע כי הנתבעים יוודאו את מחיקת כל כתובות הדוא"ל ממאגרי המידע שלהם, שאינם מגובים באמצעות מנגנון הרשמה כפול (כולל מייל לאישור ההרשמה). ההסדר יחול על כל אדם שקיבל דבר פרסומת ששוגר על-ידי הנתבעים בניגוד לחוק התקשורת, במהלך שבע השנים קודם להגשת התובענה. הנתבעים יעניקו לכלל לקוחותיהם הטבה חד-פעמית, בדמות קופון בשווי 20 ש"ח לרכישה באתר ויפרסמו את ההטבה בעמוד הבית של האתר. הצדדים המליצו כי ישולם לתובע גמול בסך 5,000 ש"ח ושכ"ט לבא-כוחו בסך 30,000 ש"ח.

יש לאשר את הסכם הפשרה. ההסכם עומד בתנאי סעיף 19(א) לחוק תובענות ייצוגיות והוא נותן מענה לנושא התובענה הייצוגית, באשר לאי-עמידה בהוראות חוק התקשורת. הנתבעים פועלים מזה כשנתיים בהתאם להוראות חוק התקשורת. באשר לתובע, מדובר במאגר ישן של פחות מ-200 לקוחות, שהושמד על-ידי הנתבעים זה מכבר. בגין התנהלותם בעבר, ישלמו הנתבעים פיצוי כולל של 96,000 ש"ח. אין לאשר את הסכמת הצדדים ביחס לגמול ולשכר הטרחה. הנתבעים ישלמו לתובע גמול בסך 3,000 ש"ח ושכר-טרחה בסך 25,000 ש"ח + מע"מ לבא-כוחו.