ת"ק 6426-11-16 פוגל נ' JAMES RICHARDSON PRORIETARY LTD

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות קריות, הרשמת ליאת דהן חיון): נדחתה תביעת ספאם נגד ג'יימס ריצ'רדסון, לאחר שהוכיחה כי התובע נרשם למועדון הלקוחות שלה ולקבלת הטבה, תוך שאישר את תקנונה ואת הסכמתו לקבלת מסרים פרסומיים.

העובדות: התובע טען כי הנתבעת שלחה לו 9 הודעות דוא"ל המהוות דבר פרסומת, ללא הסכמתו, ובניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. הנתבעת טענה כי התובע הסכים לקבלת ההודעות עת נרשם למועדון הלקוחות שלה ולקבלת קופון הטבה, תוך שסימן אפשרות זו, כמו גם סימון המשבצת המצהירה על קריאת תקנון החברה, בעת הרישום. הנתבעת טענה עוד כי עמדו לרשות התובע 3 דרכים שונות להסיר עצמו מרשימת התפוצה שלה, אך הוא לא עשה כן.

נפסק: דין התביעה להידחות במלואה. הנתבעת הוכיחה את טענתה כי אין אפשרות להתקדם ברישום להטבה ללא סימון פוזיטיבי של המשבצת המהווה הסכמה לקבלת דברי פרסומת. משכך, טענת התובע כי בעת רישומו למועדון הנתבעת ולקבלת ההטבה, לפני שנתיים, לא היה מחויב בסימון המשבצת ולא סימן אותה, דינה להידחות.

הסכמת התובע לקבלת דברי פרסומת, כחלק מהרישום לקבלת ההטבה, מהווה מסירת פרטים למפרסם במהלך רכישה של מוצר או שירות, ומכאן שהתנאי הראשון לחריג שבסעיף 30א(ג)(1) לחוק מתקיים ודי בכך כדי להורות על דחיית התביעה. גם אם תתקבל טענת התובע כי בשנת 2015 ניתן היה להירשם לשירות ללא לחיצה פוזיטיבית על המשבצת המאפשרת דיוור, עדיין לא היה בכך כדי לשנות את תוצאות פסק הדין.

אין חולק כי את המשבצת המאשרת את קריאת התקנון חייב היה התובע לסמן כדי לקבל את ההטבה. התקנון קובע כי החברות במועדון הלקוחות מתירה את האפשרות של החברה לדוור דברי פרסומת. לפיכך, גם אם התובע לא נתן את הסכמתו במסגרת משבצת הרישום בדף, הרי שנתן את הסכמתו ברגע שאישר את הצטרפותו למועדון החברים. התקנון נהיר וברור והסכמת משלוח הדואר מובאת בתחילתו. שעה שהתובע אישר את תוכנו, חזקה עליו כי הבין שמסר את הסכמתו למשלוח דברי דואר.

התנהלות התובע היא חסרת תום לב. התובע בחר להתחבר למועדון הלקוחות של התובעת לצורך קבלת הטבות. חרף זאת, ייחס לנתבעת התנהלות שלא כדין שלא לצורך. התובע עצמו בחר להתחבר לשירותי הנתבעת וליהנות ממבצעיה. לכך יש להוסיף את העובדה כי בכל מייל שנשלח לתובע ישנה אפשרות הסרה. התובע לא מיצה את האפשרות להסרה מרשימת התפוצה ולפיכך מתקיים גם התנאי השני לחריג וכן מתקיים גם התנאי השלישי, משום שההודעות נשלחו באותו עניין שבו ביקש התובע להתקשר עם הנתבעת מלכתחילה. התובע יישא בהוצאות הנתבעת בסך 1,500 ש"ח.