ת"ק 17098-09-16 גרין נ' סוכנות מכוניות לים התיכון בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות קריות, הרשם נדים מורני): התובע נהג בחוסר תום-לב, עת הסתיר מביהמ"ש את הפשרה אליה הגיע בתיקים אחרים.

העובדות: התובע טען כי הנתבעת שלחה לו 21 הודעות ספאם בדוא"ל. תוכן ההודעות מתייחס לרכבים שהנתבעת מייבאת לארץ. הנתבעת הגישה בקשה לצירוף חברת גלובל לידס בע"מ כנתבעת נוספת. התובע התנגד לכך. הנתבעת לא הגישה הודעת צד שלישי נגד גלובל לידס, בנימוק כי אין בין החברות התקשרות ישירה וכי הנתבעת הזמינה את הפרסום מחברה אחרת ששכרה.

נפסק: במהלך הדיון התברר כי התובע הגיש תביעות נוספות, במסגרתן הושג הסכם בין התובע לחברת גלובל לידס, במסגרתו התחייב התובע לא להגיש תביעות נוספות נגדה. התחייבות התובע כאמור, שקיבלה תוקף של פסק-דין, עמדה כנראה מול עיני התובע ולפיכך הוא לא הסכים לצרף את גלובל לידס כנתבעת נוספת בתיק, תוך העלמת עובדה זו מעיני ביהמ"ש.

התנהגות התובע מחוסרת תום לב והיה ראוי שהתובע יגלה את כל האמת והידוע לו לביהמ"ש. הסכם הפשרה בין התובע לגלובל לידס חל על ההודעות נשוא ההליך. מחד, שקל ביהמ"ש לדחות את התביעה בנימוק זה. מאידך, הנתבעת לא דאגה בצורה חד משמעית שהמפרסמים מטעמה לא ידוורו את פרסומיה בצורה בלתי חוקית. סכום הפיצוי יחושב בהתאם ובאופן יחסי להסכם הפשרה שהושג בתיקים האחרים, שהתובע סבר כי מהווה פיצוי ראוי. הנתבעת תשלם לתובע סך של 1,167 ש"ח.