ת"ק 18354-11-16 בראונר ואח' נ' זאפ גרופ בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות רמלה, הרשם יניב ירמיהו): התובעים ידעו על הקישור שבין המסעדה ומועדון Zap rest. חזקה היא כי אדם קורא את מלוא המידע הרלבנטי טרם מתן הסכמתו לרישום לשירות כלשהו.

העובדות: התובעים טענו כי הנתבעת שלחה להם 67 דברי פרסומת בדוא"ל ללא הסכמתם, ובניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. התובעים טענו עוד כי 41 מההודעות לא כללו את הכותרת "פרסומת" וכן כי דבר פרסום נוסף נשלח לאחר ששלחו בקשת הסרה. הנתבעת טענה כי התובעת 2 נרשמה למועדון החברים של מסעדת אייר קפה, המנוהל על-ידי אתר המסעדות Zap rest, ולפיכך המשלוח היה על דעת התובעים. 

נפסק: עיון בטופס ההרשמה למועדון החברים של אייר קפה מעלה כי מילוי הפרטים בטופס מהווה את אישורו והסכמתו של ממלא הטופס לקבל הטבות ומידע במסרונים ובדוא"ל. בתחתית העמוד מוטבע הלוגו של אתר המסעדות Zap rest, שבבעלות הנתבעת. התובעים ידעו, ולמצער היה עליהם לדעת, על הקישור שבין המסעדה ומועדון Zap rest ועל הרישום לשירותיה. חזקה היא כי אדם קורא את מלוא המידע הרלבנטי טרם מתן הסכמתו לרישום לשירות כלשהו. אף ההסרה מהמאגר לא הוכחה ולא ניתן לקבוע כי התובעים ביקשו להסירם מהמאגר. 

היה על הנתבעת לציין בצורה מפורשת כי הרישום הוא לאתר המסעדות, משניתן היה להתבלבל ולחשוב כי הרישום הוא למועדון הלקוחות של המסעדה בלבד. 41 מההודעות נשלחו ללא ציון "פרסומת" בכותרת ההודעה, בניגוד לדרישת סעיף 30א(ה)(1) לחוק. הנתבעת תשלם לתובעים 4,100 ש"ח (100 ש"ח עבור כל הודעה שלא כללה את המילה פרסומת) וכן הוצאות בסך 300 ש"ח.