בש"פ 1677/17 אבו עצא נ' מדינת ישראל

אולי יעניין אותך גם

(החלטה, ביהמ"ש העליון, השופטת ענת ברון): נאשם שפירסם תמונות עירום מטלפון שגנב יישאר במעצר עד תום ההליכים למרות שבעת העלאת התמונות לאינסטגרם לא יצא כל אות ממכשיר הטלפון המעיד כי התחבר לאינטרנט.

העובדות: הנאשם פרסם שתי תמונות עירום של המתלוננת (שאיתר בטלפון נייד שגנב מרכבה שאליו פרץ) בחשבון האינסטגרם שלה, תוך שהוא מתחזה לה. אלפי אנשים נחשפו לתמונות, שהופצו לאחר מכן ברשת. לאחר מכן מחק המבקש את כל תכני הטלפון ומכר אותו לקטין. 

נפסק: הבקשה לא מגלה כל נימוק שבגינו ניתן להיעתר לה ב"גלגול שלישי". יש אמנם טעם בטענת המבקש כי לא ניתנה התייחסות לטענותיו בדבר התשתית הראייתית הלכאורית באישום הראשון. שתי הערכאות שדנו בתיק לא נתנו מענה מניח את הדעת לסוגיה שהעלה המבקש, לפיה בדיקה אלקטרונית גילתה כי בעת העלאת תמונות העירום לאינסטגרם, לא יצא מהטלפון כל אות המעיד על כך שנעשה באמצעותו שימוש ברשת האינטרנט.

עם זאת, מכלול הראיות נגד המבקש באישומים האחרים די בו כדי להותיר אותו במעצר עד תום ההליכים נגדו: המעשים בהם נאשם המבקש, בצירוף עברו הפלילי, מצביעים על מסוכנות גבוהה הנשקפת ממנו, גם אם נניח לטובתו כי לא קיימת תשתית ראייתית לפרסום התמונות על-ידו. הבקשה נדחתה.