עפ"ג 29169-05-16 קרילקר נ' מדינת ישראל

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, מחוזי מרכז-לוד, השופטים טל, בוסתן ומרשק-מרום): ביהמ"ש המחוזי הקל במקצת בעונשו של נאשם שהורשע בהחזקת והפצת תכנים פדופיליים רבים במשך כ-5 שנים.

העובדות: ערעור על גזר-דינו של ביהמ"ש השלום בפ"ת [ת"פ 14845-06-14]. המערער הורשע, לפי הודאתו, בעבירות של פרסום חומר תועבה והחזקת פרסום תועבה (סעיפים 214(ב) ו-241(ב3) לחוק העונשין), לאחר שבמשך כ-5 שנים הוריד למחשבים בביתו תוכן פדופילי באמצעות תוכנת שיתוף הקבצים eMule, וכן העביר תכנים פדופיליים לאחרים. על המערער נגזרו 6 חודשי מאסר בפועל (שירוצו בעבודות שירות), 9 חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 7,500 ש"ח וצו מבחן למשך שנה. הערעור מכוון כלפי עונש המאסר בעבודות שירות, כאשר המערער עותר להטיל עליו שירות לתועלת הציבור, כהמלצת שירות המבחן.

נפסק: בית המשפט רואה עין בעין עם בית המשפט קמא את חומרת מעשיו של המערער, גם אם הוא לא יצר את חומר התועבה שהחזיק במחשבו והפיץ לאחרים וגם אם לא בא במגע עם קטין כזה או אחר. זאת, לאור מספרם הרב של התכנים הפדופיליים שהחזיק במחשב ובטלפון הנייד. טווח הענישה שקבע ביהמ"ש קמא מקובל (6-18 חודשי מאסר בפועל) והוא מבטא נכונה את נסיבות ביצוע מעשיו של המערער. יש לקבל את הערעור בחלקו. הנאשם ירצה 3 חודשי עבודות שירות. יתר חלקי גזר-הדין יעמדו בתוקפם.