ת"ק 590-05-16 שם-טוב נ' מקס מדיה אייר בע"מ

אולי יעניין אותך גם

(פסק-דין, תביעות קטנות פ"ת, הרשם איתי רגב): התובע טען כי קיבל, ללא הסכמה, מסרונים ובהם דבר פרסומת של הנתבעת. התובע מילא פרטי התקשרות והצטרף למועדון הלקוחות של הנתבעת, במטרה לקבל עדכון אודות מחשב שביקש לרכוש. בטופס ההתקשרות ציין התובע כי הוא מאשר קבלת מיילים על הטבות ומבצעי החנות. לפיכך, טענה הנתבעת כי התובע הסכים לקבלת דברי הפרסומת. נפסק - התובע לא נתן את הסכמתו לקבל דברי הפרסומת מהנתבעת. ההסכמה הוגבלה במפורש להודעות בדוא"ל ("מיילים") ולא ניתן לגזור גזירה שווה מהסכמה זו להסכמה לקבלת מסרונים או הודעות בכל דרך אחרת. על הנתבעת היה לנסח את ההסכמה על טופס ההצטרפות באופן שונה כדי לבסס את ההסכמה. במקרה זה מכלל ההן ניתן ללמוד על הלאו. ומן ההסכמה לקבל הודעות במייל ניתן ללמוד על היעדרה של הסכמה לקבלת הודעות באופן אחר. התובע לא פעל בשקידה הראויה על מנת למנוע את קבלתן של הודעות נוספות לאחר שקיבל את ההודעה הראשונה לטלפון הנייד. הנתבעת תשלם לתובע 2,500 ש"ח בצירוף אגרה של 60 ש"ח והוצאות בסך 240 ש"ח.