ת"פ 24721-12-15 מדינת ישראל נ' אבו כף

אולי יעניין אותך גם

(גזר-דין, שלום י-ם, השופטת חנה מרים לומפ): מתחם העונש ההולם ביחס להסתה וקריאה לאלימות בפייסבוק נע בין 5 ל-15 חודשי מאסר.

העובדות: הנאשם הורשע, לפי הודאתו, בעבירות של הסתה לאלימות או לטרור (סעיף 144ד2 לחוק העונשין). בתקופה בה התרחש גל פיגועי טרור רצחניים בארץ, הנאשם פרסם בחשבון הפייסבוק שלו, במספר הזדמנויות, קריאות לנקיטה במעשי אלימות וטרור כנגד אזרחים וכוחות הביטחון וכן דברי שבח, אהדה, עידוד, תמיכה והזדהות כלפי המעשים ועושיהם. הפרסומים זכו לחשיפה והיוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באופן סמלי (סימני חיבוב - לייק).

נפסק: הערך עליו יש להגן בעבירת הסתה לאלימות וטרור הוא שמירה על שלום הציבור והגנה מפני פגיעה פוטנציאלית בו. הפרסומים מסכנים באופן פיזי וממשי כל פרט בחברה, בשל הסיכוי כי דברי ההסתה יביאו לידי פעולות טרור ואלימות. מדובר בשישה פרסומים, כאשר לנאשם 3051 חברים ברשת והוא זכה לעשרות לייקים (חיבובים) על הודעותיו. פרסום דברי הסתה באמצעות הפייסבוק קל לביצוע ואינו דורש מיומנות, אך פוטנציאל ההפצה בו הוא רב, שכן הרשת החברתית היא חלק בלתי נפרד מחייהם של אנשים רבים. ישנה חשיפה רבה לדברי ההסתה והסכנה שיגיעו לידי מי שנתון להשפעת דברי הסתה היא רבה. מתחם העונש ההולם נע בין 5 ל-15 חודשי מאסר. בהתחשב בנסיבות המקרה ונסיבותיו הפרטניות של הנאשם, נגזרו על הנאשם 7 חודשי מאסר בפועל ו-6 חודשי מאסר על תנאי.