ת"ק 1177-12-13 אדר נ' די.אן.איי טכנולוגיות תיירות בע"מ ואח'

אולי יעניין אותך גם

אין מדובר באתר חברת השכרה שם מבוצעת ההזמנה ישירות, אלא באתר השוואת מחירים ותיווך (פסק-דין, תביעות קטנות עכו, השופטת זהבה (קאודרס) בנר):

העובדות: תביעת פיצויים שמקורה בעסקה להשכרת רכב בחו"ל. התובע טען כי העסקה בוצעה מול הנתבעת. הנתבעת טענה כי היא מפעילת האתר "קאר-רנט", שהוא אתר להשוואת מחירים ולהצעות בתחום השכרת הרכב, דרך ספקי רכב / ברוקרים בינלאומיים. 

נפסק: דין התביעה להידחות. הוכח ברמה הנדרשת כי באתר הנתבעת, אליו נכנס התובע, מובהר במפורש כי האתר מאפשר השוואת מחירים וביצוע הזמנות עם חברות השכרת רכב ברחבי העולם, באמצעות ספקי רכב, ברוקרים בינלאומיים, דוגמת חברת Cartrawler. אין מדובר באתר חברת השכרה שם מבוצעת ההזמנה ישירות מול החברה המספקת את שירות ההשכרה, אלא אתר השוואת מחירים ותיווך של מאות חברות. אין לקבל את טענת התובע כי סבר כי מדובר בהתקשרות ישירה עם חברת השכרה. כל הסממנים מעידים כי מדובר ב"פורטל" - שער כניסה - לעולם השכרת הרכב, המאפשר גם הזמנת שירותי השכרה.

הנתבעת יצאה ידי חובתה בהעברה מיידית של המידע על ביטול ההזמנה לתובע, כאשר ברור כי אין לה אחריות לתקלה בחברת ההשכרה. היעדר אחריות לתקלות מעין אלה גם מצוין בתקנון אתר הנתבעת. שירות הלקוחות של הנתבעת עשה כמיטב יכולתו כדי למזער את הנזקים לתובע. התובע יישא בהוצאות הנתבעת בסך 500 ש"ח.